Audi A6 Avant 55 TFSI e Quattro
test

Audi A6 Avant 55 TFSI e Quattro

Elegán s dokonale skrytými svaly
1

Nová plug-in hybridní varianta modelu A6 Avant je dokonalý sleeper. Na první pohled nepříliš výrazné německé kombi totiž ve svých útrobách skrývá špičkovou techniku, v jejímž čele stojí pohonné ústrojí o výkonu 367 koní. Cenově se ale tento vůz nikterak nepodbízí, a proto jsme celý týden hledali odpověď na to, zda se pořízení plug-in hybridní Audi A6 skutečně vyplatí.

Když kolega Marek testoval plug-in hybridní Audi A7, jen těžko hledal na voze chyby. Nyní tu ale máme mnohem praktičtější Audi A6 v provedení Avant, které dostalo totožné pohonné ústrojí skrývající se pod označením 55 TFSI e. Součástí testovaného vozu byla i nadmíru bohatá výbava, která z něj dělala tak trošku kosmickou loď. A jelikož cena provedení 55 TFSI e není nejnižší, do nabídky se před pár dny dostala i méně výkonná varianta 50 TFSI e. Černočerný hybridní kousek navíc dokonale klame tělem, jelikož málokdo by tipoval, co se vlastně ukrývá pod jeho kapotou.

Technické parametry Audi A6 55 TFSIe

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 939 × 2 110 × 1 457 mm, 2 085 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon (185)367 koní
Baterie14,1 kWh
Nabíjenípalubní: 7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 942 900 Kč

Jde o to, že zatímco například Audi S6 Avant křičí do světa „koukej, jaké jsem vysportované kombi“, plug-in hybridní model A6 vypadá jako klasický vůz s naftovým třílitrem. Chybí mu totiž jakékoliv větší poznávací znaky, které by daly světu najevo fakt, že v přímém srovnání dynamiky by s ním měl sportovní derivát S6 Avant celkem dost práce. Vůz na snímcích kromě decentního paketu S-line dostal do vínku 19palcová stříbrná kola a také brzdy s červenými třmeny. Tím veškerá sportovnost končí a u této verze je to možná i dobře.

I přes poměrně vysoký výkon se totiž A6 Avant 55 TFSI e nesnaží být něčím, čím není. To jej podstatně odlišuje od zbylé konkurence, kde si někdy připadáte, že řídíte supersport, jenže jen do chvíle, než dojde kapacita v bateriích. To však není případ Audi. Elegance a uhlazenost pak kromě exteriéru pokračuje i v kabině, kde si své místo našel sportovní volant z perforované kůže vybavený elektrickým výhřevem a kontrastním prošíváním. Dokonalou atmosféru podporuje i volitelná dekorace palubní desky z kartáčového hliníku a dvě plně dotykové obrazovky palubního systému. Obě mají haptickou odezvu a kdo nestřídá auta každý týden, po pár dnech si na tento princip ovládání dokonale zvykne. Jen je potřeba počítat s tím, že obě obrazovky jsou dost náchylné na otisky prstů, což ví i samo Audi. K vozu totiž automaticky dodává kosmetický set, ve kterém nechybí hadřík z mikrovláken a taktéž čistící sprej.

A zatímco přes vrchní část obrazovky ovládáte například navigaci, audiosystém nebo nastavení vozu, v její dolní části je k dispozici menu sloužící především k nastavování klimatizace a vypínání obou displejů (například při jízdě v noci). Palubní systém patří ke špičce segmentu, nabízí MMI navigaci s MMI Touch response a před řidičem je umístěn digitální přístrojový štít, který přináší několik možností zobrazení. Audi navíc volí cestu „co nejméně tlačítek v kabině“, a tak zde převládají dotykové plošky nad tlačítky. To je však někdy spíše k vzteku, protože i třeba ovládání světlometů vlevo od řidiče již není prováděno skrze otočné kolečko, nýbrž přes dotykovou rovnou plošku, kterou je potřeba pořádně stisknout. I tady počítejte s náchylností na otisky prstů a kdo bude leštit, po pár dnech bude kabina vozu vypadat dost nevábně.

Plně digitální svět

Krátce před vyzvednutím vozu jsem přesedal z nedávno testovaného Lexusu RX 450h, takže jsem mohl takřka ihned vysledovat rozdíl mezi analogovým a digitálním světem. Zatímco v Japonci (byť z jiné kategorie) jsem se cítil tak nějak„ akorát“, v technologicky našlapané Audi A6 jsem potřeboval pár desítek minut času, než jsem si ujasnil, co kde je, na co se každá ploška používá a jak se mám vlastně usadit. Tím A6 Avant 55 TFSI e nikterak neshazuji, jen podotýkám, že ne každému může přetechnizovanost Audi vyhovovat. Přitom tato hybridní A6 Avant je jinak dokonalostí na čtyřech kolech, které se dá vytknout opravdu máloco.

Vůz totiž nabízí takřka třímetrový rozvor, což postačí na převoz pětice vzrostlých cestujících, kteří měří každý po 190 cm. Ani tak se v kabině nebude nikdo z nich tísnit a také kufr nabídne solidní porci objemu, konkrétně 405 litrů. To je sice o 160 litrů méně než v případě klasické spalovací verze, ale věřte nám, i tak se do auta vejde opravdu hodně zavazadel. Jen nutně počítejte s tím, že v případě volby verze TFSI e rovnou přijdete o dvojité dno a také rezervní kolo. Tyto věci jednoduše není kam dát, za což může právě 14,1kWh baterie pod podlážkou. Pokud ale i tak budete chtít z vaší hybridní A6 udělat stěhovák, stačí sklopit třídílnou řadu zadních sedadel. V ten okamžik se naskytne prostor o objemu 1 535 litrů, ačkoliv s naprosto rovnou ložnou plochou logicky nepočítejte.

A jak vlastně tento přes dvě tuny těžký kombík jezdí? Plug-in hybridní ústrojí Audi A6 Avant v případě verze 55 TFSI e spojuje dvoulitrové benzinové TFSI s elektromotorem. Dohromady pak tato dvojice vytvoří kombinovaný výkon 367 koní a točivý moment 500 Nm, a to již od 1 250 ot./min. Elektromotor je pak přímo v sedmistupňové převodovce S tronic se dvěma spojkami. K lepšímu přenosu síly na silnici je přítomen pohon všech kol Quattro, přičemž i při naprosto vybitých bateriích se nestane, že by se z vaší Audi stala předokolka. Sám spalovací motor přitom poskytuje 252 koní, takže i kdyby vám došly baterie v ten nejhorší okamžik, pořád máte v rukách stroj, který i tak bude nabízet slušnou dynamiku a hutný zvukový projev. V rámci přítomné techniky je ale samozřejmě nejlepší, když pravidelně dobíjíte. V ten okamžik máte kdykoliv zaručenou akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 5,7 sekundy a maximální rychlost až 250 km/h.

Rychlodobíjení je zde zapovězeno

Baterie se dobijí v případě veřejné dobíjecí stanice za 2,5 hodiny, přičemž ale není podporováno rychlodobíjení. Nabíjecí konektor je na levém zadním blatníku a palubní nabíječka podporuje nabíjení pouze střídavým proudem při nejvyšším výkonu 7,4 kWh. Pokud ale budete nabíjet z obyčejné domácí zásuvky, k čemuž můžete použít standardně dodávaný kabel, počítejte s plným nabitím baterií za 6 hodin. Vůz ještě nedávno nabízel možnost jet čistě na elektřinu, nechat vše na něm (režim Hybrid) a také si řidič mohl uložit elektrickou energii na později. Nově ale konečně přibyla i možnost dobít baterie za jízdy, ovšem tímto režimem náš testovaný kousek ještě vybaven nebyl. V čistě elektrickém nastavení elektromotor umožnil jízdu až do rychlosti 135 km/h, přičemž při plném nabití baterií a lehké noze na plynovém pedálu lze ujet za optimálních teplot (5 °C a více) i 40 km v čistě elektrickém režimu.

V kombinovaném režimu se nám pak po celý týden podařilo jezdit za 18,7 kWh a 2,4 litru benzinu na 100 km. Dynamicky je přitom auto naprostá bestie a hlavně okamžitý točivý moment umí celou posádku slušně opřít o opěradla sedadel. Přidejte si k tomu příplatkový adaptivní podvozek + možnost řadit skrze pádla pod volantem a máte před sebou nefalšovanou „poloelektrickou“ Audi RS6. S volbou této verze je však nutné pravidelně dobíjet baterie a uvažovat nad tím, že bez baterií si plug-in hybridní A6 řekne klidně o 14 litrů benzinu na 100 km. Výkon a dynamika prostě něco stojí. Pokud si navíc chce někdo svou novou Audi vyšperkovat, pak za to slušně zaplatí. Ostatně, námi testovaný kus vyšel na skoro 2,5 milionu Kč, a to se pořád nejednalo o maximální výbavu. Při úvahách o pořízení hybridní Audi A6 55 TFSI e je tak potřeba ve velké míře zapojit rozum a trošku počítat. Pro odpůrce každodenního nabíjení však toto Audi určitě nebude.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

audi-a6-55-tfsie
Klady
  • přijatelná spotřeba
  • sportovněji naladěný podvozek
  • návyková dynamika a síla pohonného ústrojí
  • kvalitní zpracování dílů palubní desky
  • dokonale svítící světlomety HD Matrix LED
Zápory
  • velká náchylnost displejů palubní desky na otisky prstů
  • chybějící režim pro dobíjení baterií za jízdy
  • někdy až absurdní příplatky
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Není tam uveden obsah motoru. Auto je celkově úlet, který by rozhodně neměl mít značky EL.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze