Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro
test

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro

Plug-in hybridní lovec dálničních kilometrů

Nový A7 Sportback dostal i nejnovější verzi plug-in hybridního pohonu od Audi. Má sice stejný výkon jako předchozí generace pohonu 55 TFSI e Quattro, ale zejména software je přepracovaný a je to znát. Zvláště na delších trasách, které dříve plug-in hybridům moc neseděly.

Audi A7 Sportback je velký liftback, který má na první pohled sportovní tvary karoserie. Zároveň je ale uvnitř komfortní, zejména na předních sedačkách. Za jeho volantem jsem během týdne absolvoval přibližně 1 200 kilometrů včetně dlouhých dálničních přesunů napříč Českou republikou, takže jsem auto opravdu důkladně prověřil.

Jak funguje hybridní pohon pod kapotou Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro? – Hybridní pohon

Technické parametry Audi A7 55 TFSIe Sportback

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 969 × 2 118 × 1 422 mm, 2 140 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon270 (185 + 105) kW, 367 (252) koní
Baterie?
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2 l / 100 km
Cena od2 000 900 Kč

Design: sportovně střižený komfortní liftback

Silueta karoserie je rozhodně sportovní a z Audi A7 Sportback vyzařuje dynamika. Zároveň si ale díky uhlazeným tvarům uchovává eleganci, která k vozům Audi rozhodně patří. Takže design karoserie se mi líbí. Skvěle se zde skloubil sportovní vzhled s elegancí.

Technika a výbava: povedený plug-in hybrid s nadstandardní výbavou

Principem hybridního pohonu se řadí mezi běžné evropské plug-in hybridy. Základem je přeplňovaný čtyřválec o objemu 2 litry s výkonem 185 kW. Dále se skládá ze sedmistupňové automatické dvouspojkové převodovky a elektromotoru o výkonu 105 kW, který je uložen ve skříni převodovky. Celkový systémový výkon pak činí u verze 55 TFSI e 270 kW a krouticí moment 500 Nm. Slabší verze 50 TFSI e, která má stejný výkon spalovacího motoru i elektromotoru, pak má systémový výkon „pouze“ 220 kW a 450 Nm.

Audi A7 55 TFSI e

Základní cena levnější verze 50 TFSI e je 1 762 900 Kč včetně DPH a za testovanou výkonnější verzi 55 TFSI e si připlatíte více než 200 tisíc korun, jejíž cena o 900 korun přesahuje hranici dvou milionů. Samozřejmě je možné přidat v konfigurátoru spoustu prvků výbavy, takže testovaný vůz vyšel na 2 453 400 Kč.

Mezi příplatkovou výbavou byl například adaptivní podvozek s nastavitelnými tlumiči, head-up displej, servomechanické dovírání dveří a mnoho dalších prvků. A jistě by se našly i další příplatky, o které by se výbava dala rozšířit.

Interiér: příjemný s výbornou ergonomií

Podle mě je interiér povedený. Je ergonomicky dobře udělaný a je z kvalitních materiálů. Příjemná je i sedačka s dobrým bočním vedením, kterému při držení těla v zatáčkách pomáhá i materiál sedačky, protože kůže je kombinována s alcantarou, která klouže mnohem méně. Líbila se mi i poloha za volantem, ale chápu, že ne každému vyhovuje sedět poměrně nízko. Výhodou je pak nastavitelná délka sedáku, který tak podpírá stehna i vyšším lidem. Kupodivu jsem si i dozadu celkem pohodlně sedl i při výšce 192 cm. Přestože se střecha vzadu svažuje, měl jsem tam dostatek místa. A vyzkoušel jsem si i delší cesty, ve kterých se pohodlí prověří lépe, a nemám, co bych autu vytknul. Snad jen menší zavazadlový prostor, který je kvůli bateriím pod ním poměrně mělký. Takže kdo chce větší zavazadlový prostor, bude muset sáhnout po Audi A6 Avant se stejnou technikou.

Infotainment a systémy: umí vše, co potřebuji

Přiznávám, že po stránce infotainmentu a technologií nejsem náročný. Většinou se spokojím, když lze připojit telefon pomocí Apple CarPlay, ideálně bezdrátově, abych mohl využívat handsfree a případně použít oblíbenou navigaci Waze. Při cestách s tímto plug-in hybridem jsem ale většinou používal vestavěnou navigaci, protože hybridní systém velmi dobře využívá data z navigace a dokáže si pak velmi efektivně rozplánovat využití energie z baterie na celou cestu. Ale k tomu se dostanu později.

Jízdní vlastnosti: dlouhé trasy svižně a komfortně

Audi A7 55 TFSI e má systémový výkon 367 koní, což s autem dokáže při akceleraci opravdu pěkně zahýbat. Zároveň v této verzi lze nastavit adaptivní podvozek do módu Dynamic, díky kterému auto lépe sedí v zatáčkách, čemuž pomáhá i nízké těžiště. Táhlé zatáčky zvládá projíždět poměrně svižně a v pohodě, ale za sportovní bych tento vůz neoznačil, protože hmotnost a dlouhý rozvor nelze přelstít. Když přijdou na řadu okresky s prudšími zatáčkami, objeví se poměrně výrazná nedotáčivost. Komfortní a svižné cestování ale zvládá výborně. I při cestě po legendární D1 jsem se při nastaveném režimu Comfort cítil pohodlně, a to už něco znamená.

Spotřeba a dojezd: díky chytrému softwaru nízká spotřeba benzínu

Kapacita baterie Audi A7 TFSI e sice odpovídá průměru, ale auto má v elektrickém režimu poměrně nízkou spotřebu, čemuž jistě pomáhá i aerodynamický tvar karoserie. V čistě elektrickém režimu se mi podařilo ujet 65 kilometrů, což je rozhodně nadprůměrné a patří to k nejlepším výsledkům mezi plug-in hybridy, které jsem takto testoval. Hlavní síla tohoto hybridního systému, která se projeví na dlouhých trasách, je již zmíněné efektivní plánování na základě dat z navigace, díky kterému jsem i 630 kilometrů dlouhou cestu, kdy jsem měl nabitou baterii jen na začátku, zvládl se spotřebou 5,7 litrů na 100 kilometrů. Reálná spotřeba podle tankování a nabíjení za celý test pak vyšla na 4,1 litrů a 10,8 kWh na 100 kilometrů.

Nabíjení: s rychlonabíjením by byla spotřeba nižší

Nabíjení mají plug-in hybridy většinou jen střídavým proudem, tedy chybí jim rychlonabíjení jako u tohoto Audi. Některé ale rychlonabíjení mají, to je pak výhodou na dlouhých trasách. Během zmíněné delší trasy jsem měl jednu zastávku na čerpací stanici a běžné pomalé nabíjení nemá smysl připojovat. U rychlonabíjení by to ale smysl mělo a během pár minut, než si posádka odskočí a koupí třeba něco k jídlu, by se mohlo nabít pár kWh, které by již tak velmi pěknou spotřebu benzínu na dlouhé trase ještě snížily.

Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro

Závěr: elegantní a pohodlné auto i na dlouhé cesty

Plug-in hybridy se většinou hodí na krátké trasy, kde mohou při pravidelném nabíjení jezdit jen na elektřinu, tedy s nulovou spotřebou benzínu. Audi A7 TFSI e ale prokázalo, že se nebojí ani dlouhých cest, které zvládne s relativně nízkou spotřebou a poskytne posádce dostatečný komfort. Výhodou plug-in hybridů sice je, že řidič na rozdíl od elektromobilu nemusí řešit dojezd a nabíjení na cestě a může jet jako s běžným autem, ale takto nízká spotřeba na dlouhých trasách u nich rozhodně není pravidlem.

Když tolik nehledíte na spotřebu, zvládne takovou trasu i svižněji, ale zároveň si uvědomuji, že sportovní jízda po okreskách rozhodně není silnou parketou tohoto auta. Zkrátka je to úsporný dálniční expres.

Audi A7 55 TFSIe Sportback

Rozměry4 969 × 2 118 × 1 422 mm, 2 140 kg
Výkon270 (185 + 105) kW
Baterie?, Mennekes
Dojezd (WLTP)? km

Ani mezi plug-in hybridy podobné velikosti nepatří Audi A7, zejména se silnější motorizací 55 TFSI e, k nejlevnějším autům. Nabídne ale rozhodně vysoce nadprůměrný komfort, výkon i prestiž prémiové značky, za což se připlácí. Jde ale o jeden z mála plug-in hybridů, který i po stránce úspornosti dokáže i na dlouhých trasách nahradit diesel. Ale musíte jej pravidelně nabíjet, abyste vždy alespoň z domova vyjížděli s plnou baterií. Bez toho spotřeba benzínu tak nízká nebude.

audi-a7-55-tfsie
Klady
  • dlouhý elektrický dojezd
  • výborný komfort
  • elegantní design se sportovním duchem
  • nízká spotřeba i na dlouhých trasách
  • výkonný pohon
Zápory
  • přetáčivost v prudších zatáčkách
  • malý zavazadový prostor
  • absence rychlonabíjení
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze