Tesla za třetí kvartál letošního roku vygenerovala zisk. Kolik vydělala?

1
Tesla za třetí kvartál letošního roku vygenerovala zisk. Kolik vydělala?
Fotografie: twitter Elona Muska
  • Tesla zveřejnila své výsledky za třetí kvartál letošního roku
  • Poprvé za dlouhou dobu ohlásila překvapivý zisk, který činil více jak 3,3 miliardy korun
  • Nedávno propustila přes 3 000 zaměstnanců kvůli úsporám

V noci na čtvrtek Tesla uvolnila dopis pro investory a akcionáře za třetí čtvrtletí tohoto roku. Společnost je již dlouho ve ztrátě a bylo vidět, že moc lidí už nevěřilo, že by tomu mohlo být i jinak. I proto automobilka překvapila pozitivní zprávou o svých výdělcích.

Tesla Store Praha

Tesla po půl roce ve ztrátě oznámila překvapivý zisk 143 milionu dolarů (cca 3,3 miliardy korun). Investoři už pomalu začali ztrácet naději, ale po tomto oznámení akcie Tesly vzrostly o více jak 17 procent, jak píše electrek.co

Ve zprávě mimo jiné připomněla, že do budoucna má firma zůstat v zisku s „občasnými výjimkami“, když budou vypouštěny nové produkty. Je nutno podotknout, že Tesla propustila přes 3 000 zaměstnanců a hlavním důvodem mají být právě malé zisky z produkce Tesly Model 3. Více o tomto píše rt.com.

Elon Musk se nedávno rozpovídal o tom, že chce spustit oficiální prodej i na dalších trzích ve východních státech Evropy. Nedávno Tesla spustila oficiální zastoupení v České republice a brzy se má dočkat i Slovensko.

Podívejte se, jak to vypadá v prvním českém Tesla Storu

Diskuze ke článku
P.
Pro mě celkem nečekané, že tak stalo u Tesly, která byla dlouhodobě v mínusu. Na druhou stranu se potvrzuje to, co říkám už dlouho - elektromobilita stoji obrovský balík na začátku vývoje. Jakmile je ale většina věcí odladěna, je možné odlehčit vývoj a tím snížit finanční nároky na projekty. To je to, na co doplatil Dyson, nedokázal se dostat do fáze, kdy už bude mít knowhow, a zabalil to dřív, než překročil ten vývojový peak.
Gigatovárny teď Tesle pomůžou při výrobě baterií, které bude levnější a rychlejší, na nové typy aut už je většina řídicích jednotek přípravena, vždy se jen doladí, případně některé části vylepší, a cena aut bude razantně klesat (pokud je Tesla bude chtít snižovat). A tu konkurenční výhodu, kterou za ty roky má díky delšímu vývoji, bude promítat do ceny, na což uslyší všichni.

Dokážu si představit, že časem Tesla přijde s nějakým lowcost modelem, který bude stát kolem 500-600k, a pak hodně "běžných smrtelníků" začně silně uvažovat, jestli peníze na jezdění po městě vrazí do Octavie nebo Tesly.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze