Server arenaev.com upozornil na příspěvek hlavního inženýra projektu Cybertruck, Wese Morrilla, jenž na sociální síti X, jak ukazuje příspěvek níže, varuje před používáním prodlužovacích kabelů na nabíjecích stanicích Tesla Supercharger.
Would recommend AGAINST using an extension cord on a supercharger (or any DC charging station with a liquid cooled cable). Have seen multiple instances of the cable overheated and shorting DC +/-
— Wes (@wmorrill3) September 18, 2024
There's a temperature measurement in the handle and the supercharger derates based…
Výše uvádí, že prodlužovací kabely třetích stran mohou vést k přehřátí a zkratování. Jedním z důvodů je, že kabel Supercharger má chladicí kapalinu, která udržuje nízké teploty, zatímco prodlužovací kabel logicky nikoliv. Prodlužovací kabely navíc přidávají další spoj, který generuje ještě více tepla. Navíc dodává, že v rukojeti kabelu je čidlo pro monitorování teploty pro vyšší bezpečnost, jež však s využitím prodlužovačky ztrácí význam.
Sluší se dodat, že problém se týká zejména Superchargerů V3, kterých je však drtivá většina. Verze V4 problém vyřešila delším nabíjecím kabelem.
Čím se liší nabíjecí stojany Supercharger V4 a V3?
Nabíjecí stojany V4 se od V3 liší v mnoha ohledech, počínaje černo-bílou barvou (ve srovnání s červeno-bílou V3), jsou o dost větší a je u nich znatelně delší kabel, aby nebyl problém nabíjet elektromobily jiných značek s konektory na různých místech. Stejně tak nabíječky přišly o svůj charakteristický designový prvek v podobě otvoru s kabelem. Co se týče výkonu, verze V4 nativně podporuje architekturu s napětím 1 000 V oproti dosavadním 400 V a také až 615 A.