Tesla varuje: nepoužívejte prodlužovací kabely na stanicích Supercharger

2
Tesla varuje: nepoužívejte prodlužovací kabely na stanicích Supercharger
Fotografie: Tesla
  • Konkrétně jde o vyjádření Wese Morrilla, hlavního inženýra projektu Cybertruck
  • Upozorňuje na nebezpečí přehřátí a zkratování

Server arenaev.com upozornil na příspěvek hlavního inženýra projektu Cybertruck, Wese Morrilla, jenž na sociální síti X, jak ukazuje příspěvek níže, varuje před používáním prodlužovacích kabelů na nabíjecích stanicích Tesla Supercharger.


Výše uvádí, že prodlužovací kabely třetích stran mohou vést k přehřátí a zkratování. Jedním z důvodů je, že kabel Supercharger má chladicí kapalinu, která udržuje nízké teploty, zatímco prodlužovací kabel logicky nikoliv. Prodlužovací kabely navíc přidávají další spoj, který generuje ještě více tepla. Navíc dodává, že v rukojeti kabelu je čidlo pro monitorování teploty pro vyšší bezpečnost, jež však s využitím prodlužovačky ztrácí význam.

Sluší se dodat, že problém se týká zejména Superchargerů V3, kterých je však drtivá většina. Verze V4 problém vyřešila delším nabíjecím kabelem.

Čím se liší nabíjecí stojany Supercharger V4 a V3?

Nabíjecí stojany V4 se od V3 liší v mnoha ohledech, počínaje černo-bílou barvou (ve srovnání s červeno-bílou V3), jsou o dost větší a je u nich znatelně delší kabel, aby nebyl problém nabíjet elektromobily jiných značek s konektory na různých místech. Stejně tak nabíječky přišly o svůj charakteristický designový prvek v podobě otvoru s kabelem. Co se týče výkonu, verze V4 nativně podporuje architekturu s napětím 1 000 V oproti dosavadním 400 V a také až 615 A.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
tak ať nedělají kabely délky pásku od kalhot, a uživatelé nebudou ty jejich cancourky potřebovat nastavovat... On by ten metr kabelu navíc na designu a na ztrátách při nabíjení zase tolik Muskovi neuškodil... simply clever

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze