Tesla odhalila napájecí skříně Supercharger V4, které umožní na nejnovějších nabíječkách Tesla nabíjet ještě rychleji – v řeči konkrétních čísel se bavíme o výkonu 500 kW pro standardní vozidla a až 1,2 MW pro nákladní automobily, jako je například Tesla Semi.
Sound on! V4 Cabinet enables up to 500kW on cars, 1.2MW on Semi. 2X stalls per cabinet. 3X power density.pic.twitter.com/ZY5e6A55cx
— Max de Zegher (@MdeZegher) November 14, 2024
Zajímavé informace přidal i Max de Zegher, jenž má ve společnosti Tesla na starost právě nabíjecí síť Supercharger. Uvádí, že napájecí skříň umožní jednodušší instalaci, která bude současně levnější a spolehlivější. Nejnovější skříň podporuje 400V až 1 000V architektury vozidel a zajistí až o 30 % rychlejší nabíjení Cybertrucku, na němž mimochodem technologii Tesla demonstrovala ve videu výše. Ostatní vozy Tesla, tedy S3XY, budou i přes vyšší maximální výkon skříně schopny pojmout stále 250 kW kvůli 400V architektuře.
Klíčové také je, že skříň V4 dokáže napájet 8 stojanů současně, tedy dvakrát více oproti současně používaným skříním. V praxi to znamená menší nároky na prostor.
Posts can peak up to 500kW for cars, but we need less than 1MW across 8 posts to deliver maximum power to cars 99% of the time.
— Max de Zegher (@MdeZegher) November 14, 2024
No more DC busbar between cabinets. Power comes from a single V4 cabinet to 8 stalls. Easier to install, cheaper, more reliable.
Even some of the… https://t.co/Tou0tiaBaL
Nový hardware by měl také zajistit mnohem vyšší spolehlivost a účinnost (cca o 2 %). První lokality se skříněmi V4 by se přitom měly otevřít už příští rok.
Doplňme, že Superchargery urazily skutečnou dlouhou cestu – první, které Tesla otevírala v roce 2012, totiž podporovaly maximálně 90 kW. Jejich výkon se tedy postupně zlepšoval až na současné maximum představující 500 kW pro běžné elektromobily a 1,2 MW pro nákladní vozy.