Tesla v Evropě znovu výrazně zdražuje nabíjení. Víme, o kolik to je v Česku

17
Tesla v Evropě znovu výrazně zdražuje nabíjení. Víme, o kolik to je v Česku
Fotografie: Tesla
  • Americká firma reaguje na evropskou energetickou krizi způsobenou Ruskem
  • Dosud byla o něco levnější než velcí evropští provideři, tomu je nyní konec

Kolegové z electrek.co přišli s nemilou informací, že Tesla svým zákazníkům rozeslala mail s upozorněním na zdražení nabíjení v celé Evropě z důvodu „zvýšení cen energií“. Konkrétní čísla neuvedla, koneckonců by to kvůli dynamické cenotvorbě ani nebylo dost dobře možné, navíc se požadované částky v jednotlivých zemích liší. Avšak rychlá kontrola odhalila, že ceny povyrostly v průměru kolem 12 eurocentů za kWh, což znamená navýšení zhruba o 25 %. Aktuálně se tedy pohybuje zhruba kolem 0,60 eur (14,70 Kč)/kWh, což je více, než účtují jiné společnosti působící na starém kontinentu. V Česku pak Tesla po zdražení účtuje 15 až 16 Kč za kWh, což je více než jiní poskytovatelé ultrarychlého nabíjení. Například PRE za ultrarychlé nabíjení účtuje jen 10 Kč za kWh, E.ON pak 14,80 Kč za kWh.

Tesla Supercharger
Nové ceny jsou okamžitě platné a ukazují se jíž v infotainmentu Tesel

Například německé EnBW s tarifem 5,99 eur měsíčně žádá za kilowatthodinu 0,46 eurocentů (11,30 Kč), Fastned s tarifem 11,99 € za měsíc pak 0,58 eurocentů (14,20 Kč). Obecně tedy platí, že se nyní Superchargery stávají jedním z nejdražších míst, kde načerpat energii vůbec. Výrazně levnější pak zůstávají běžné AC a rychlonabíjecí stanice s většinou polovičními cenami.

Tesla rychle zdražuje dobíjení i v USA, u řady stanic nyní zaplatíte za kilowatthodinu půl dolaru (12,20 Kč), zatímco donedávna bývalo zvykem platit zhruba třetinu. Před necelými dvěma lety Tesla rovněž skokově zdražila dobíjení v Evropě na tehdy nevídaných 0,30 eur za kilowatthodinu. To bylo v tehdejších cenách 8,30 Kč. Očekává se, že s nasazením Superchargerů typu V4 schopných šířeji spolupracovat se solární energií a vlastními úložišti se cenotvorba dobíjení u Tesly začne pomalu odpoutávat od tržních cen energie.

Související články
Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Ano, těch příčin se sešlo více a navzájem se "násobí".
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 20. 9. 10:41
Tak ja jako bezny uzivatel appky platim u EnBW 0.55 centu, 0.46 je asi cena pro zakazniky ktere maji jeste domaci elektrinu od EnBW a partneru. EnBW appka pro ceske uzivatele vyplacela by se u UFC nabijecek CEZu - kdyby fungovala (coz tvrdi ze jo ale v praxi pro me zatim nefungovala, mozna EnBW karta by sla, tu ale nemam), ale hlavne u Smatrics nabjijecek v Rakousku - je levnejsi (stale 0.55) nez roamnig PRE nebo EON a i ceny UFC samotneho Smatrics (0.60+), a tam funguje.
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 20. 9. 08:35
Ultrarychle nabijeci stanice maji slouzit zejmena k rychlemu nabiti na dlouhych cestach, coz se uz obcas i nas moc nedari, protoze SC jsou vice nez z pulky obsazeny. Takze pokud zdrazeni zafunguje jako regulacni poplatek, tak fajn.

Jinak co bychom chteli. Vetsina z nas zblbla medii tady dva roky tleskala lockdownum, pri kterych se tu rozdavali a rozkradali penize raketovym tempem tak si holt budeme muset zvykat na ponekud strmejsi inflaci.
Svadet vse na Putina jakkoli je to nezralej trouba neni uplne objektivni.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
PRE za zmíněnou cenu nabízí na většině lokalit jen 75 kW nabíječky a ostatní těch 150kW také moc nemají. Takže Tesla, která má na všech lokalitách 250kW a to na každém stojanu (i když pri vyšším obsazení jen na půl, ale 125kW je pro většinu aut pořád dost). Podle mě nabízí Tesla konzistentně lepší produkt. Jen Ionity je na tom podobně, jen má místy menší počet stojanů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze