Britští kolegové z YouTube kanálu CarWow proti sobě postavili nejsilnější Teslu Model S a Porsche Taycan Turbo S. Nutno podotknout, že to byla právě Tesla, která nabízela výkon přes 800 koní, jelikož se jednalo o provedení Raven, které dorazilo ve vrcholné verzi s nejnovějším softwarem. Ten zahrnoval „sprintovací” režim Cheetah Stance. Na první pohled by se mohlo zdát, že Tesla zde opět předvede své klasické představení, které skončí vítězstvím. Jenže to by proti ní nesměl stát Taycan ve verzi Turbo S. Tento německý elektromobil totiž nabízí nesporně lepší zážitek z jízdy, delší výdrž i při ostré jízdě na dálnici a v konečném výsledku také vyšší spolehlivost.
Aby byl celý test co nejvíce důvěrný, obě auta startovala přesně vedle sebe, za dohledu mnoha kamer. I tak ale měla Tesla spoustu problémů udržet krok s méně výkonným Porsche. To samé se pak stalo při zkoušce brzdění z vysoké rychlosti na nulu. A i když ve sprintu oba vozy dělilo jen 0,1 sekundy, byla to nadupaná Tesla, která viděla část zadních světel Porsche.
Technické parametry Tesla Model S Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 316 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 639 km |
Cena od | 2 655 200 Kč |
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |