Tesla Model S se nově chlubí reálným dojezdem 647 km

Tesla Model S se nově chlubí reálným dojezdem 647 km
Fotografie: tesla.com
  • Jedná se o nejlepší verzi Long Range Plus
  • V rámci zvýšení dojezdu se vůz dočkal několika vylepšení

Tesla může slavit. Její Model S ve verzi Long Range Plus totiž nově dosáhl ještě lepšího výsledku v měření reálného dojezdu na jedno nabití. Informuje o tom electrek.co. Agentura EPA se opět zaměřila na vlajkovou loď značky, přičemž se povedlo dosáhnout velmi slušného nájezdu 402 mil. V přepočtu 647 km je pak výsledek, kterému pomohlo i několik drobných vylepšení.

Tesla měla již dříve problémy s výsledkem testu

Radost má z toho hlavně zakladatel automobilky, kterým je Elon Musk. Ten již dříve s výše zmíněnou agenturou bojoval. Začátkem letošního roku totiž EPA vůz taktéž testovala, ovšem dle jeho slov došlo k pochybení měřících techniků, čímž byl značně ovlivněn výsledný dojezd. Nyní se ale zdá být celý incident zapomenut, ačkoliv sama EPA vše tehdy popřela. A jak se vlastně povedlo Tesle dosáhnout tak skvělých výsledků? Tak předně došlo ke snížení celkové hmotnosti vozu. Ta je hlavním nepřítelem efektivity i výkonu.

Pro Teslu je to trvalým cílem a několik konstrukčních vychytávek z Modelu 3 a Modelu Y bylo nově využito právě pro Model S. Využity byly například lehčí materiály, které jsou využívány v bateriových článcích a samotném elektromotoru. Dalším „zlehčujícím“ prvkem jsou nová aero kola, která snižují aerodynamický odpor ve srovnání s jejich předchozím typem. Pomáhají také speciální pneumatiky, které nově ještě více přispívají ke snížení valivého odporu.

Podstatnou změnou je dále výměna mechanického olejového čerpadla za elektrické. To efektivněji optimalizuje mazání nezávisle na rychlosti vozidla. Drobné vylepšení si zasloužila taktéž převodovka a došlo k maximalizaci regenerativního brzdění. Přispívá k tomu nejnovější funkce pohonu, která kombinuje vysoce účinné regenerativní brzdění motoru s fyzickými brzdami. Aby bylo vozidlo plynule zastaveno a nasbíralo co nejvíce energie, regenerativní brzdění nyní umí pracovat při mnohem nižší rychlosti, tím zároveň zaručuje dokonalejší zpomalení bez nutnosti šlapat na brzdový pedál.

Je však nutné dodat jednu důležitou informaci. Majitelé vylepšené Tesly Model S Long Range Plus mohou dosáhnout dojezdu 647 km pouze tehdy, když omezí maximální nejvyšší rychlost na 70 mph, tedy přibližně 112 km/h, a vůz bude současně obutý na zmíněných speciálně úsporných pneumatikách.

Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km
Cena od2 187 700 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze