Tesla Model S Plaid+ bude první sériové auto, které zvládne stovku za dvě sekundy

1
Tesla Model S Plaid+ bude první sériové auto, které zvládne stovku za dvě sekundy
Fotografie: Tesla
  • Tesla Model S Plaid+ podle Elona Muska zvládne sprint na 60 mph pod 2 sekundy
  • Podle Muska bude prvním sériovým autem, které toto zvládne
  • Slibovaná Tesla Roadster ale v budoucnu nabídne ještě lepší akceleraci

Tesla Model S je už ve verzi Performance králem sprintů a v drag race často poráží i supersporty. Připravovaná verze Plaid+ bude ale ještě mnohem rychlejší a na stovku by měla zrychlit pod dvě sekundy, podle vyjádření Elona Muska, o kterém informuje tesmanian.com.


Podle jeho vyjádření by měl Model S ve verzi Plaid+ zvládnout zrychlení na 60 mil za hodinu pod dvě sekundy a stát se prvním sériovým autem, které to dokáže. Faktem je, že hodnota 60 mph, která se používá v USA jako hranice pro zrychlení, není přesně 100 km/h, ale „pouze“ 96,6 km/h. Necelé 4 km/h by ale neměly na výsledném čase činit velký rozdíl, takže i kdyby to nebylo pod 2 sekundy, jistě bude možné říci, že zvládne stovku za 2 sekundy.

Je zajímavé, že prvním sériovým autem, které toto zvládne, nebude žádný supersport, ale pětidveřový liftback, který nabídne až 7 míst k sezení. Ale až dorazí již dlouho slibovaná Tesla Roadster, bude mít akceleraci ještě lepší.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Honza Čermák
Honza Čermák
Všechna čest Tesle! Nicméně zrychlení pod 2 sekundy musí být velice nepříjemné pro posádku a v reálném provozu na silnicích to bude nepoužitelné, protože s tím ostatní účastníci provozu nebudou počítat. Spousta dnešních řidičů Tesly se zrychlením 3 - 4s již dnes jezdí na Chill mode, aby omezili výkon a šetřili pneu. Dle mého názoru to bude pouze na závody a předvádění.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze