V Mercedesu zřejmě milují opravdové terénní vozy, a tak se pustili do přestavby elektrického modelu EQC. Výsledkem je verze 4x4², kterou nám před pár dny automobilka představila v podobě konceptu. O novince informuje insideevs.com a jak je patrné, nejdůležitější změny se odehrály na podvozku. Ten dostal dvě portálové nápravy a vůz se dočkal o 20 cm vyšší světlé výšky. Tím pádem se zlepšily také nájezdové úhly a brodivost, která nyní dosahuje 40 centimetrů.
V základu dodávané vzduchové odpružení má nyní tužší charakteristiku a vůz je posazen na 20" litá kola s terénními pneumatikami. Co se však týče pohonu, zde k žádným změnám nedošlo. Terénní EQC 4x4² je tak stále poháněno dvojicí elektromotorů o maximálním výkonu 300 kW a točivém momentu 765 Nm. Naopak malou neznámou je pohotovostní hmotnost, která už v základní nezvýšené verzi činí 2 495 kg. Každopádně už jen při pohledu na vůz si lze domyslet, že tento elektrický mastodont se nebude bát asi žádné velké terénní překážky.
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Mercedes-Benz EQC 4x4²](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Výhodou terénní přestavby na základech elektromobilu je podle Mercedesu fakt, že nepotřebujete žádnou dodatečnou ochranu podvozku. Rám chránící akumulátor v podlaze je totiž velice pevný už v sérii. Aby pak auto v náročném terénu opravdu fungovalo, najdeme v nabídce multimediálního systému kromě standardních jízdních režimů také nastavení Offroad a Offroad+. Ta dodatečně upraví charakteristiku podvozku a reakce motoru na sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |