V Mercedesu zřejmě milují opravdové terénní vozy, a tak se pustili do přestavby elektrického modelu EQC. Výsledkem je verze 4x4², kterou nám před pár dny automobilka představila v podobě konceptu. O novince informuje insideevs.com a jak je patrné, nejdůležitější změny se odehrály na podvozku. Ten dostal dvě portálové nápravy a vůz se dočkal o 20 cm vyšší světlé výšky. Tím pádem se zlepšily také nájezdové úhly a brodivost, která nyní dosahuje 40 centimetrů.
V základu dodávané vzduchové odpružení má nyní tužší charakteristiku a vůz je posazen na 20" litá kola s terénními pneumatikami. Co se však týče pohonu, zde k žádným změnám nedošlo. Terénní EQC 4x4² je tak stále poháněno dvojicí elektromotorů o maximálním výkonu 300 kW a točivém momentu 765 Nm. Naopak malou neznámou je pohotovostní hmotnost, která už v základní nezvýšené verzi činí 2 495 kg. Každopádně už jen při pohledu na vůz si lze domyslet, že tento elektrický mastodont se nebude bát asi žádné velké terénní překážky.
Výhodou terénní přestavby na základech elektromobilu je podle Mercedesu fakt, že nepotřebujete žádnou dodatečnou ochranu podvozku. Rám chránící akumulátor v podlaze je totiž velice pevný už v sérii. Aby pak auto v náročném terénu opravdu fungovalo, najdeme v nabídce multimediálního systému kromě standardních jízdních režimů také nastavení Offroad a Offroad+. Ta dodatečně upraví charakteristiku podvozku a reakce motoru na sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |