Tempomat, který jezdí jako vy? Hyundai takový má, základem je strojové učení

Tempomat, který jezdí jako vy? Hyundai takový má, základem je strojové učení
  • Technologie rozpoznává a analyzuje chování řidiče, aby chytrý tempomat později dokázal co nejvíce napodobit styl jízdy řidiče
  • Hyundai chce technologii postupně nasazovat do svých nových modelů

Společnost Hyundai Motor Group vyvinula chytrý tempomat pracující na základě strojového učení. První technologie svého druhu na světě zohledňuje při částečně automatickém řízení vozidla zvyklosti řidiče, který si tak může užívat individualizovanou jízdu. Nová technologie v rámci automobilového průmyslu poprvé používá umělou inteligenci pro vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driver Assistance System). Hyundai Motor Group plánuje zařazení tohoto systému do výbavy svých budoucích vozidel.

Chytrý adaptivní tempomat automobilky Hyundai

Nový systém SCC-ML vylepšuje inteligenci předchozích technologií ADAS, a dramaticky tak zvyšuje praktičnost funkcí pro částečně autonomní jízdu,“ řekl Woongjun Jang, viceprezident společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai Motor Group bude, jako lídr automobilového průmyslu v oblasti autonomní jízdy, ještě intenzivněji pokračovat ve vývoji inovativních technologií na základě umělé inteligence.“

Tato technologie kombinuje umělou inteligenci a chytrý adaptivní tempomat do systému, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče. Chytrý tempomat dokáže prostřednictvím strojového učení částečně autonomně řídit vozidlo podobným stylem jako řidič. U dosavadního chytrého tempomatu musí řidič manuálně nastavit parametry důležité pro jízdu, jako je vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a intenzita zrychlení. Bez technologie strojového učení není možné precizně a jemně optimalizovat nastavení podle individuálních preferencí řidiče.

Systém vyvinutý společností Hyundai Motor Group funguje následovně: V prvním kroku získávají senzory, například kamera vpředu nebo radarové senzory, nepřetržitě informace o jízdě, které jsou přenášeny do centrální řídicí jednotky. Elektronický systém následně vybere ze získaných informací důležité detaily, na jejichž základě určí styl řízení řidiče. Během tohoto procesu je využívána technologie umělé inteligence s algoritmy pro strojové učení.

Informace o stylu řízení jsou pravidelně aktualizovány na základě dat ze senzorů. Systém je navíc specificky naprogramován tak, aby se „neučil“ nebezpečnému způsobu jízdy, což zvyšuje jeho spolehlivost a bezpečnost. Nový systém tempomatu v kombinaci s budoucím asistentem pro jízdu na dálnici, který disponuje asistenční funkcí pro automatickou změnu jízdního pruhu, splňuje požadavky na autonomní jízdu úrovně 2,5.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze