Často se debatuje o tom, o kolik procent se v elektromobilech sníží kapacita baterie po najetí například 100 tisíc kilometrů. Jedna Tesla Model S, která sloužila jako taxi, jich má za sebou už 400 tisíc. Kolik procent z kapacity baterie ubylo? Budete překvapeni.
Jedná se o Teslu Model S vybavenou 85kWh baterii, která sloužila finskému taxikáři Ari Nyyssönenovi. Ten je přesvědčen, že auto může v pohodě najezdit i jeden milion kilometrů. Kapacita baterií i po nemalé porci ujetých kilometrů činí více než slušných 93 procent. Vypadá to, že lithium-iontové baterie, které Tesla ve svých elektromobilech používá, jsou opravdu kvalitní a nemají problém ani po několika set tisících ujetých kilometrech.
Nyyssönen nechával vyměnit motory, ale to probíhalo v rámci záruky. Tesla dává standardně záruku osm let bez omezení kilometrů. V minulosti Elon Musk řekl, že pokud je elektromobil díky své jednoduchosti opravdu spolehlivější než spalovací auta, musí to Tesla demonstrovat i na delší záruce.
Technické parametry Tesla Model S (2012) P100D
Konstrukce | sedan, 4 976 × 1 964 × 1 435 mm, 2 239 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 567 kW, 762 koní |
Baterie | 100 kWh |
Nabíjení | palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 613 km |
Cena od | 4 200 000 Kč |
Zdroj: teslarati.com