Carlos Tavares, jeden z historicky nejlépe placených manažerů v automobilové branži, vedl Stellantis od jeho vzniku v roce 2021 sloučením koncernů FCA a PSA a přivedl jej na pozici jedné z nejziskovějších automobilek na světě. Jenže tučné časy skončily a v čele společnosti už rok probíhají personální změny, které budou kvůli znepokojeným akcionářům pokračovat. Největším impulzem, jemuž zřejmě nakonec padl za oběť i sám nejvyšší boss, byl prudký propad akcií i ekonomických výhledů po sérii chyb v Severní Americe během letošního roku. Příliš nepomohly ani plamenné spory s Itálií, která se cítí dotčena faktem, že společnost je řízena z Francie, ač její kmenovou součástí je bývalý italský koncern FCA. Tamější populistická vláda dala Stellantisu sérii obtížně splnitelných ultimát a neustále mu vyhrožuje. Velkým centrem odporu proti Tavaresovi jsou rovněž odbory.
Tavares, kterému podle Automotive News Europe končí stávající kontrakt začátkem roku 2026, tak právě tehdy společnost opustí, ač ještě před několika týdny přicházely zprávy o možném prodloužení smlouvy. Nebude sám, spolu s ním bude odejita i finanční ředitelka Natalia Knight, končí rovněž provozní ředitel pro Evropu Uwe Hochgeschurtz. Na dalších postech nastanou velké přesuny, například stávající šéf Alfy Romeo Imparato nahradí právě Hochgeschurtze a jeho místo dostane Santo Ficili, dosavadní country manager pro Itálii. Povede zároveň i Maserati, za které dosud zodpovídal Davide Grasso. Jeho další osud zatím není znám. Novým finančním ředitelem se místo Knightové stane Doug Ostermann, bývalý provozní ředitel čínské divize. Tím se naopak stane Gregoire Olivier.