Ta nejzajímavější elektrická auta z frankfurtského autosalonu

Ta nejzajímavější elektrická auta z frankfurtského autosalonu
  • Jednou z největších hvězd frankfurtského autosalonu bylo bezesporu Porsche Taycan
  • Velkému zájmu se těšil samozřejmě i Volkswagen ID.3, který má odstartovat novou éru automobilky Volkswagen
  • Do našeho seznamu se vešla také Honda e, která zaujme především interiérem

Jednou z největších, ne-li tou největší, hvězdou frankfurtského autosalonu bylo jednoznačně Porsche Taycan. První elektromobil od této německé automobilky se sice světu představil už před samotným autosalonem, ale i tak se ve Frankfurtu těšil velké oblibě mnoha novinářů.

Vybrali jsme tři nejzajímavější elektromobily (autosalon Frankfurt 2019)

Porsche vystavovalo hned několik kusů, a to jak varianty Taycan Turbo S, tak i Turbo. Osobně musím říci, že Taycan naživo se mi líbí ještě více než na fotografiích. Byl jsem zvědav, jak bude vypadat interiér ve skutečnosti. Hned několik displejů vedle sebe nevypadá tak špatně, jak jsem si původně myslel. A třeba takový displej před volantem působí jako nálepka. Vše důležité o Porsche bylo už řečeno. Baterie má kapacitu 93,4 kWh a dojezd činí papírově 450 kilometrů. Později dorazí na trh i verze s nižším dojezdem. Ceny startují na 153 310 dolarech za variantu Turbo. V přepočtu jde tedy o 3,6 milionu korun. Verze Turbo S vás pak vyjde na 4,4 milionu korun. Prodeje startují v prosinci letošního roku.

Porsche Taycan je ještě krásnější, než jsme si mysleli (autosalon Frankfurt 2019)

Technické parametry Porsche Taycan Turbo S

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon751 koní, toč. moment: 774 Nm
Baterie93,4 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 450 km
Infotainment10,9" dotykový displej
Cena4 400 000 Kč

Volkswagen ID.3

Velmi obletovaný model se nacházel hned o pár stánků vedle. Volkswagen ID.3 má odstartovat novou éru automobilky Volkswagen, o čemž svědčí i fakt, že automobilka právě tento model osadila novým logem. Na Volkswagen ID.3 jsme se mohli podívat už den před začátkem frankfurtského autosalonu a překvapil nás poměrně zajímavý design, který u Volkswagenu není zvykem. Hodně záleží na barevné kombinaci, kterou si zvolíte. Zcela přepracovaný je i interiér. Displej infotainmentu má nové prostředí a ovládání „převodovky“ se nachází na pravé straně vedle volantu, podobně jako BMW i3.

Volkswagen ID.3 se bude nabízet ve třech sadách akumulátorů s různou kapacitou – velká sada akumulátorů (77 kWh), střední sada akumulátorů (58 kWh) a malá sada akumulátorů (45 kWh). Dojezd dle metodiky WLTP činí od 330 do 550 kilometrů. Nejvyšší výkon ID.3 je 150 kW s maximálním točivým momentem 310 Nm. Díky tomu bude elektrická novinka schopna vyvinout rychlost až 160 km/h. Prvních modelů se v České republice dočkáme v červnu příštího roku.

Na Volkswagen ID.3 jsme se podívali ještě před frankfurtským autosalonem

Technické parametry Volkswagen ID.3 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina
Výkon203 koní, toč. moment: 310 Nm
Baterie77 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 550 km
Infotainment10" dotykový displej
Cena

Honda e

Velká premiéra se odehrála také na stánku Hondy. O prvním elektrickém modelu této automobilky se nemluvilo tolik jako o Volkswagenu ID.3, ale i Honda má rozhodně co nabídnout, jen jde na vše tak trošku po svém. Osobně jsem byl velmi zvědav, až Hondu uvidím na vlastní oči. Designová stránka mě celkem zaujala, především v bíle barvě na tom Honda není špatně, ale to nejlepší je v interiéru.

Už před oficiálním představením Honda ukázal interiér a prakticky všichni, včetně mě, čekali, jak budou displeje na palubní desce vypadat. Dobře! Zpracování je na dobré úrovni, ale přesto jeden problém v interiéru Hondy mám. Pokud bych jej porovnal s Volkswagenem ID.3, tak místa na zadním sedadle není opravdu moc. I já jsem se svojí výškou okolo 175 centimetrů na zadních sedadlech neměl prakticky žádné místo před koleny.

Honda e je vybavena elektromotorem, který může být dodáván buď ve verzi s výkonem 136 koní, či 154 koní. Maximální točivý moment šplhá až do 315 Nm a vůz je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 8 sekund. Auto v sobě ukrývá akumulátor o kapacitě 35,5 kWh, přičemž jediné nabití vystačí na 220 kilometrů dlouhý výlet. 80 % kapacity baterie lze dosáhnout již za 30 minut při použití rychlonabíjecího zařízení.

Honda si pro novinku připravila možnost hlasového ovládání. Umělá inteligence, která je aktivována slovy „OK Honda“, umožňuje přístup k celé řadě online služeb a postupem času se komunikace s ní stává přirozenější díky strojovému učení. Komunikovat s vozem bude jeho majitel moci i v momentě, kdy nesedí ve voze, a to díky mobilní aplikaci My Honda+. Ta umožňuje sledovat informace o vozidle, dálkově ovládat klimatizaci, monitorovat zabezpečení vozu a jeho polohu. A v případě elektromobilu majitel zajisté ocení i možnost sledovat stav baterie vozu a kontrolu dojezdu. Pomocí aplikace lze vůz také odemykat a zamykat.

Honda e - první elektromobil od Hondy (autosalon Frankfurt 2019)

Technické parametry Honda e

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, ? × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon154 koní, toč. moment: 315 Nm
Baterie35,5 kWh
Spotřeba?, dojezd: 220 km
Infotainment12,3" dotykový displej
Cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze