Porsche Taycan bylo bezesporu nejočekávanějším elektromobilem letošního roku. Jak už to několik posledních let bývá, Porsche si světovou premiéru nenechalo na frankfurtský autosalon, ale udělalo si svojí konferenci pár dní před ním. Hned na začátek se Porsche nezapomnělo pochlubit rekordy, jako je ten ze slavné Severní smyčky Nürburgringu.
Porsche se také odkazovalo na své elektrifikované modely, jako je Porsche 918 Spyder nebo 919 Hybrid. Veškeré know-how z nich má být využito v Porsche Taycan, který má být připravený na závodní okruh. Porsche Taycan je první model, který má baterii založenou na 800 V. Zrychlení z klidu na sto zvládne nejsilnější verze za 2,8 sekundy. Maximální výkon činí 750 koní a točivý moment 1 050 Nm. Nejvyšší rychlost je 260 km/h. Naopak nejvyšší výkon nabíjení činí 270 kW, což znamená, že za pět minut nabijete takové množství energie, které vám vystačí na dalších 100 kilometrů. Celá baterie je pak nabitá za necelých 23 minut. V případě nabíjení v garáži disponuje Taycan výkonem nabíjení 9,6 kW.
A co dojezd? Baterie o kapacitě 93,4 kWh zaručuje papírově až 450 kilometrů. Takové hodnoty má vrcholná verze s názvem Porsche Taycan Turbo S. Při uvedení na trh bude v nabídce ještě druhá verze Porsche Taycan Turbo. Ta má výkon 670 koní a zrychlí z klidu na sto za 3,2 sekundy. Obě mají pohon všech kol. Méně výkonné verze s nižším dojezdem budou následovat. Nejdříve však rodinu elektrického Porsche rozšíří Taycan Cross Turismo, a to koncem příštího roku. Do roku 2022 chce Porsche do elektromobility investovat více než 6,6 miliardy dolarů, tedy více jak 150 miliard korun.
Porsche Taycan Turbo S
Rozměry | 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Výkon | 560 kW |
Baterie | 93,4 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 412 km (WLTP) |
Porsche Taycan si nevede špatně ani po technologické stránce. Samozřejmostí je připojení na internet. Před volantem si Taycan zanechá typické kruhové budíky, které se samozřejmě vykreslují na displeji. Celý interiér už na internet unikl před světovou premiérou. Má hned několik displejů, ale vypadá minimalisticky. Moc tlačítek v interiéru nenajdeme, což je oproti modelu Panamera příjemná změna. K dispozici však je i hlasová asistentka, která reaguje na příkaz „Hey Porsche“.
Provedení interiéru můžete volit z nových variant, které Porsche zavedlo do své nabídky až s příchodem modelu Taycan. Jde především o recyklovatelné materiály, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Podobně jako Tesla nebo třeba Porsche Cayman, i Taycan má dva zavazadlové prostory. Ten vzadu má 365 litrů, ten vpředu 80 litrů.
Porsche Taycan dostalo do výbavy zcela přepracovaný systém pro podvozek: je vzduchový s elektronickými tlumiči. Porsche tvrdí, že až 90 procent běžných cest není potřeba aktivovat brzdový pedál a vystačíte si pouze s rekuperací, která má zvládat až 265 kW. K dispozici jsou pak jízdní režimy Normal, Sport, Sport Plus, Range a Individuální režim, kde si Taycan můžete přizpůsobit obrazu svému.
Ceny startují na 153 310 dolarech za variantu Turbo. V přepočtu jde tedy o 3,6 milionu korun. Verze Turbo S vás pak vyjde na 4,4 milionu korun. Prodeje startují v prosinci letošního roku.