Globální superkoncern Stellantis dnes představuje 14 značek, z nichž některé si vzájemně přímo konkurují. Přesto zní plán všechny postupně elektrifikovat. To se zjevně daří, protože skupina prodala za letošní první pololetí 136 000 čistě bateriových elektromobilů. To je o 50 % více než za stejné období loňského roku. Daří se rovněž v ziskovosti, protože kromě vysoké celkové marže 18,1 % dosáhly značky Jeep, Dodge, Ram a Chrysler za jmenované období „rekordní ziskovosti“. Velmi dobře si vede zejména plug-in hybrid Wrangler 4xe, jemuž by mělo v nejbližší době pomoci se statistikami několik dalších nových PHEV.
V Evropě sice mírně klesl podíl na elektromobilním trhu z 22,9 na 21,2 %, ovšem o to lépe se dařilo jednotlivým modelům. O překvapivém ovládnutí německého elektrotrhu Fiatem 500e jsme vás již informovali, dnes dodáváme, že se mu totéž povedlo i v Itálii. A elegantní Peugeot e-208 zase ovládl domácí francouzský trh.
Skupina také oznámila plán vybudovat celkem 5 velkých baterkáren, z toho tři v Evropě s pomocí společností Automotive Cells Company, Samsung SDI a LG Energy Solution. Dvě vzniknou také v Severní Americe. Stellantis chce rovněž ovládnout trh sdílené mobility. Za tím účelem se spojila s giganty Qualcomm a Amazon, kromě toho koupila i evropského lídra v oboru Share Now, jehož připojí k vlastní službě Free2move.