Společnost Hyundai již v minulosti uvedla svůj ambiciózní plán – v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů, a to o 22 modelů do roku 2020. V roce 2021 tak bude v Evropě nabízeno 60 % vozů v ekologickém provedení. Všechny osobní vozy Hyundai jsou zároveň již nyní připraveny na emisní normu Euro 6d Temp, která má vstoupit v platnost v roce 2019.
O nutnosti snižování emisí v dopravě jednali v minulém týdnu také zástupci zemí EU, kteří se dohodli, že do roku 2030 by osobní automobily vyráběné v Evropské unii měly vypouštět o 35 % méně oxidu uhličitého než v roce 2021, dodávky pak o 30 % méně. „Pro značku Hyundai je společenská odpovědnost velice důležitá, a proto jde – jakožto významný automobilový výrobce – dlouhodobě čisté mobilitě naproti. V současné době má Hyundai nejširší nabídku elektrických a hybridních pohonů. Samostatnou kapitolou je pak pohon na vodíkové články,“ vysvětlil specialista komunikace Hyundai Jan Pohorský s tím, že Hyundai bude v této iniciativě pokračovat i nadále. Hyundai má již nyní 80% podíl na trhu osobních vozů s vodíkovým pohonem. V celé EU je nyní 500 těchto osobních aut, z čehož 200 jezdí jako taxíky v Paříži. Hyundai navíc do roku 2023 dodá 1 000 nákladních vozů s vodíkovým pohonem do Švýcarska.
Dvaadvacet ekologicky šetrných vozů a pozice světové dvojky v produkci v této oblasti – to jsou plány Hyundai pro rok 2020. Již nyní automobilka pravidelně uvádí na trh modely, které postupně mění tvář celého oboru vozů s ekologickými pohony. Výzkum v této oblasti zahrnuje jak postupné zvyšování účinnosti hnacích ústrojí, tak i zlepšování aerodynamiky a snižování hmotnosti vozů.
Automobily Hyundai byly perfektně připraveny na povinnost plnění emisní normy Euro od 1. září. Hyundai nemusel omezovat či rušit nabídku motorizací jako jiné značky – naopak rozšířil nabídku elektrizovaných automobilů o další varianty s nižšími či nulovými emisemi. Osobní modely jsou zároveň s předstihem nabízeny v provedení odpovídajícím požadavkům normy Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost skoro až za rok, o čemž se zejména tuzemské konkurenci může jen zdát.