Smart ukázal svůj první sedan v historii. Model #6 je plug-in hybridem

1
Smart ukázal svůj první sedan v historii. Model #6 je plug-in hybridem
Fotografie: Smart
  • Smart #6 měří do délky skoro pět metrů
  • Časem dorazí v plně elektrické verzi¨
  • Ve výbavě nechybí LiDAR či Full LED hlavní světlomety

Společnost Smart představila v Číně svůj velmi očekávaný sedan, což je pro tuto značku historický milník. Smart totiž vyráběl hlavně malé městské vozy typu hatchback, ale sedan zde máme poprvé. Podle zveřejněných informací jde o plug-in hybrid, ale časem prý dojde také na plně elektrickou verzi. Novinka s názvem #6 je dosud nejdelším Smartem. S délkou 4,91 metru je zhruba o 20 cm delší než Smart #5. Šířka vozu činí 1 922 mm, výška 1 508 mm a rozvor se natáhl na 2 926 mm. To je vskutku královská hodnota, která zajistí dostatek místa uvnitř. Navíc, podle celkových dat je patrné, že tenhle Smart rozhodně není prcek. Přední část vozu se pak vyznačuje souvislým světelným pásem a černou spodní mřížkou pro přívod vzduchu k pohonné jednotce. Na střeše je viditelný lidarový senzor a v rámci lepší aerodynamiky zvolil výrobce zapuštěné dveří.

Co se týče pohonu, plug-in hybridní systém je založen na technologii Geely NordThor Hybrid 2.0 a nabízí systémový výkon 320 kW. Ten je generován přeplňovaným benzínovým motorem o objemu 1,5 litru o výkonu 120 kW a elektromotorem o výkonu 200 kW. To vše je spojeno s třístupňovou převodovkou DHT. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí dle metodiky CLTC až 285 km a spolu s benzínovou nádrží je prý zaručen kombinovaný dojezd okolo 1 800 km. To je královská hodnota, ale je otázkou, jaká bude realita. V rámci plně elektrické verze se pak očekává nasazení platformy PMA2+. Ta podporuje napětí 400 a 800 voltů. Více technických dat zatím není k dispozici, což platí také o bližším souhrnu výbavy. V té se nachází LiDAR či full LED hlavní světlomety. A co evropský trh? O něm se zatím Smart v rámci modelu #6 nezmiňuje.