Škoda Octavia ovládla český trh s plug-in hybridy

7
Škoda Octavia ovládla český trh s plug-in hybridy
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto obsadila mezi nejprodávanějšími plug-in hybridy v Česku za rok 2024 první a třetí místo
  • Dařilo se i automobilkám Volvo Cars a Toyota
  • Tržní podíl PHEV už je jen marginální, ovšem přestal klesat

Ačkoliv to s plug-in hybridy vypadalo ještě donedávna na rychlý konec, zjevně ještě neřekly poslední slovo. V některých evropských regionech jejich podíl začal stoupat, v Česku se za rok 2024 držel kolem 2,6 %, tedy na úrovni, kde se ještě donedávna pohybovaly čistě bateriové elektromobily. Některé značky v čele s Volvem (15,5 %) pak u nás podle CDV v roce 2024 zaznamenaly významný podíl vozidel typu PHEV na celkových prodejích, stěžovat si na jejich prodejnost nemohou ani další prémiové značky BMW (10,1 %) či Mercedes-Benz (7,7 %). Toyota zaznemanal 2,6 % plug-in hybridů, Škoda Auto pak 1,6 %. V absolutních číslech v Česku vloni přibylo 5 900 PHEV, což je meziroční nárůst o 4,4 %.

Zhruba každý pátý registrovaný osobní plug-in hybrid vloni v Česku nesl značku Škoda, protože Mladá Boleslav se na celkovém počtu registrací podílela celkem 1 277 vozy, což znamená 21,6 %. Druhé bylo Volvo se 779 záznamy (13,2 %), třetí Mercedes-Benz se 623 prodeji (10,6 %), následovaly BMW s 551 položkami (9,3 %) a Toyota, která udala celkem 486 plug-in hybridů (8,2 %). Mezi jendnotlivými modely suverénně vedla Škoda Octavia (682), následovaná Volvem XC90 (347), Škodou Kodiaq (303), Toyotou RAV4 (301) a Volvem XC60 (295).

Plug-in hybridní technologie už pronikla mezi supersporty, přičemž tato donedávna nevídaná kombinace se již začala objevovat i na českých silnicích. Ferrari vloni registrovalo celkem 45 vozidel typů 296 a SF90, Lamborghini zase 10 modelů Revuelto, což je vůbec první plug-in hybrid této značky.

Kromě výše uvedených se u nás v roce 2024 prodalo o 13 lehkých užitkových Fordů s plug-in hybridním pohonem.

Diskuze ke článku
Martin
Martin
Plug-in hybrid je blbost, chvíli jsem o tom uvažoval, ale stejně jsem koupil elektromobil. Neustálé výměny olej, servis, jezdit na čerpací stanici, tohle mě prostě už nebavilo. Navíc malá baterie, takže více cyklů.
Martin Lacina
Martin Lacina
Me jen zajimalo kolik z tech lidi co si to koupili si zajistilo pravidelne nabijeni doma nebo v praci…

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze