Omlazená podoba modelu, který dal tvář nové historii mladoboleslavské automobilky, přichází čtyři roky po premiéře, tedy opět po delší době, než jsme u konkurence zvyklí. Přesto si Škoda Octavia nepřichystala žádné revoluční změny; naopak se drží zvyklostí včetně výrazného designového zásahu do přídě, který zřejmě opět vzbudí vášnivé diskuze, stejně, jako obdobná změna u druhé i třetí generace. Vzhledové retuše zůstávají zcela v obvyklých intencích nízkonákladových faceliftů, takže došlo na prakticky jen na změněné oba nárazníky, zmíněné nové světlomety a pozměněnou nabídku barevných odstínů a kol. Deset základních barev (z toho sedm metalických) lze doplnit dalšími desítkami odstínů z prémiové nabídky.
Největší inovací je druhá generace maticových světlometů se dvěma páry modulů. Ty mají o polovinu více segmentů, než dosud, dokáží mj. vytvořit i světelný podpis a vykazují vyšší svítivost, než ty dosavadní. Dokázaly mj. nahradit samostatná mlhová světla speciálním režimem do špatného počasí. Doplnit je mohou i zadní světlomety ve verzi Top, která nabízí animované ukazatele směru a posvícení na cestu.
Uvnitř je novinek více; rozšířila se nabídka umělých potahových materiálů včetně koženky, byť perforovaná přírodní kůže (samozřejmě ekologicky činěná) pro vrcholné linie v nabídce zatím zůstala. A kdo touží po masáži a ventilaci, bude si ji muset zvolit. Postoupila také digitalizace, takže virtuální přístrojová deska se nyní stala součástí standardní výbavy, byť v odlehčené verzi. Multimédia také dostala nový, větší příplatkový centrální displej s úhlopříčkou 13". Další zjednodušení nabídky přinesla standardní dvouzónová automatická klimatizace pro všechny verze, polepší si i mobilní telefony. Od linie Selection výše se totiž mohou těšit na aktivně chlazenou, 15W indukční dobíječku a také USB-C konektory s trojnásobným výkonem, než dosud, tedy 45 W. Inovací prošel také bezklíčový přístup, který, podobně jako u Enyaqu, odemkne či zamkne vozidlo, kdykoliv se řidič s klíčem přiblíží nebo vzdálí z okruhu 1,5 m kolem auta.
Asistenční a komunikační systémy si polepšily o zmíněný volitelný velký displej, který může nahradit standardní desetipalcový. Hlasové ovládání dostalo integrovanou umělou inteligenci ChatGPT, která bude s posádkou komunikovat o autě a souvisejících věcech, do ovládání samotného auta však mít přístup nebude. Parkování si polepšilo o možnost dálkového ovládání z chytrého mobilu pro verze s automatickou převodovkou a zcela samočinné zajíždění do podélných i příčných mezer (rovněž s AT), v případě těch podélných pak i vyjíždění. Vůz je také schopen si přesně zapamatovat stopu, kterou zaparkoval, a při vyjíždění ji zopakovat.
Test Plug-in hybrid Škoda Octavia RS iV – Reálné zimní náklady na elektřinu i benzín
Stran pohonů jsme se zatím nedočkali informací o hlavní novince v podobě inovovaného plug-in hybridu. Proto se v tuto chvíli musíme spokojit s informací, že základní zážehová motorizace 1.5 TSI, standardně vybavená systémem částečného vypínání válců ACT, je v případě volby samočinné převodovky dovybavena mild-hybridním ústrojím o napětí 48 V. Žel ani její parametry spolu s dalšími základními údaji automobilka dosud nezveřejnila.
Technické parametry Škoda Octavia facelift (2024) 1.5 TSI mHEV 115 k
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, ? × ? × ? mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 85 kW, 115 koní |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od |
Technické parametry Škoda Octavia Combi facelift (2024) 1.5 TSI mHEV 150 k
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, ? × ? × ? mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní |
Baterie | ? |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od |