Ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila Škoda Auto již 500 000 bateriových systémů. Tyto strategicky důležité komponenty jsou součástí plně elektrických vozidel na platformě MEB a modelů s plug-in hybridním pohonem koncernových značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT. Dosažený milník je důkazem, že značka Škoda plní své cíle v oblasti přechodu k elektromobilitě. Automobilka vynakládá vysoké investice do nezbytné transformace svých provozů i oblastí vývoje, digitalizace a dalšího vzdělávání zaměstnanců. K dnešku se podařilo zvýšit kvalifikaci více než 23 000 zaměstnanců společnosti Škoda Auto, a připravit tím na požadavky elektromobility. Bateriové systémy jsou klíčové pro úspěšné zvládnutí transformace k elektromobilitě.
Významný mezník v podobě 500 000 vyrobených bateriových systémů pro elektromobily na platformě MEB a plug-in hybridní vozy je pro značku Škoda Auto výjimečným úspěchem, který dokazuje důvěru koncernu Volkswagen ve vysoce kvalifikovaný tým i závazky v oblasti elektromobility. Brzy navíc dojde k navýšení denní výrobní kapacity a otevře se další montážní linka. Vysokonapěťové trakční baterie pro vozy Škoda a modely dalších koncernových značek Audi, SEAT a Volkswagen s plug-in hybridním pohonem (PHEV) se v Mladé Boleslavi vyrábějí již od září 2019. V každé směně se na ploše přibližně 2 000 metrů čtverečních střídá kolem 50 zaměstnanců. Působí zde i 13 plně automatických robotů s různým zaměřením, např. pro manipulaci se zvláště těžkými komponenty.
Každých 86 sekund vznikne kompletní baterie pro plug-in hybridní pohon vozů na platformě MQB. Hmotnost celého kompletu na konci výroby činí přibližně 130 kilogramů. V květnu 2022 spustila Škoda Auto výrobu bateriových systémů pro vozy s čistě elektrickým pohonem na platformě MEB (Modular Electrification Toolkit) koncernu Volkswagen. Komplety s kapacitou od 55 do 82 kWh nacházejí využití jak v elektromobilech značky Škoda, tak i ve vozech značek Volkswagen a Audi. Vedle jednotlivých bateriových modulů, skládajících se z 16 či 24 článků, je součástí bateriového systému MEB také vana s integrovaným chladicím systémem, řídicí jednotka baterie a další nezbytné elektrické komponenty.
Na stávající výrobní lince, do které Škoda Auto investovala okolo 130 milionů eur, pracuje přibližně 250 zaměstnanců. V roce 2023 uvede automobilka do provozu další montážní linku na výrobu bateriových systémů pro vozy na platformě MEB, díky tomu se výrobní kapacita zvýší na celkem 1 500 baterií pro elektromobily a 800 baterií pro plug-in hybridní vozy. Závod tak denně opustí 2 300 bateriových systémů.