Škoda Auto má za sebou velmi úspěšných devět měsíců roku 2025. Česká automobilka dodala zákazníkům po celém světě 765 700 vozů, což představuje meziroční nárůst o 14,1 %. V Evropě obhájila třetí místo mezi nejprodávanějšími značkami a zaznamenala výrazný růst také na mimoevropských trzích, především v Indii. Tržby automobilky navíc vzrostly na 22,344 miliardy eur (+9,5 %) a provozní zisk se zvýšil na 1,790 miliardy eur (+5,4 %). Rentabilita tržeb ve výši 8 % potvrzuje stabilní obchodní model a řadí Škodu mezi nejziskovější objemové značky v Evropě.
„Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků. Postupujeme vpřed s jistotou, efektivitou a odvahou utvářet budoucnost mobility,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
| leden–září 2025 | leden–září 2024 | změna | |
|---|---|---|---|
| Dodávky zákazníkům (vozy) | 765 700 | 671 300 | +14,1 % |
| Výroba (vozy) | 837 000 | 780 500 | +7,2 % |
| Odbyt (vozy) | 869 700 | 808 700 | +7,5 % |
| Tržby (mil. eur) | 22 344 | 20 399 | +9,5 % |
| Provozní výsledek (mil. eur) | 1 790 | 1 699 | +5,4 % |
| Rentabilita tržeb (%) | 8,0 | 8,3 | – |
| Investice (mil. eur) | 1 304 | 1 182 | +10,3 % |
| Čistý peněžní tok (mil. eur) | 1 934 | 1 990 | -2,8 % |
Zásadním trendem je rychle postupující elektrifikace. Během prvních tří čtvrtletí dodala Škoda celosvětově 150 700 elektrifikovaných vozů, z toho 118 600 plně elektrických. V Evropě tvoří elektromobily a plug-in hybridy dohromady 24,1 % všech dodávek, zatímco loni to bylo jen 11,1 %. Modely Elroq a Enyaq patří k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu – Elroq je aktuálně třetí, Enyaq šestý.
Škoda Vision O je vize budoucnosti, která vám vezme dech
„Zájem o vozy Škoda během prvních tří čtvrtletí výrazně vzrostl. V Evropě překonáváme celkový trh a držíme třetí příčku díky široké nabídce modelů, zároveň jsme druhou nejprodávanější značkou u velmi důležitých fleetových zákazníků. Navíc téměř každý čtvrtý vůz Škoda v Evropě je elektrifikovaný a to nám dává hodně optimismu do budoucna. Naším dalším krokem bude uvedení nového crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním vozem značky Škoda do světa elektromobilů, a to s cenou, jež se na mnoha trzích vyrovná modelu Kamiq se spalovacím motorem,“ dodal Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing.

Sériová výroba sedmimístné elektrické Škodovky potvrzena – Mnichovský autosalon 2025
Škoda zároveň pokračuje v internacionalizaci. V Indii se prodeje více než zdvojnásobily na rekordních 49 400 vozů (+106,1 %), především díky úspěchu SUV Kylaq a modelu Kushaq, jehož výroba překonala hranici 100 000 kusů. Novým trhem se stal Vietnam, kde se letos rozběhla výroba modelů Kushaq a Slavia. Nejoblíbenějším vozem značky ale zůstává Octavia se 142 200 dodávkami, následují Kodiaq a Kamiq. V Německu, Česku i Spojeném království Škoda meziročně posílila a v rámci Evropy se stala druhou nejprodávanější značkou ve fleetových prodejích.
