Škoda Auto je 3. nejprodávanější značkou v Evropě, daří se i elektromobilům

Škoda Auto je 3. nejprodávanější značkou v Evropě, daří se i elektromobilům
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto za tři čtvrtletí roku 2025 zvýšila dodávky o 14,1 % na 765 700 vozů a potvrdila pozici třetí nejprodávanější značky v Evropě
  • Tržby vzrostly na 22,3 miliardy eur, provozní zisk dosáhl 1,79 miliardy eur a značka si udržela vysokou rentabilitu 8 %
  • Elektromobily Elroq a Enyaq patří mezi nejžádanější v Evropě, v Indii Škoda zdvojnásobila prodeje a zahájila výrobu ve Vietnamu

Škoda Auto má za sebou velmi úspěšných devět měsíců roku 2025. Česká automobilka dodala zákazníkům po celém světě 765 700 vozů, což představuje meziroční nárůst o 14,1 %. V Evropě obhájila třetí místo mezi nejprodávanějšími značkami a zaznamenala výrazný růst také na mimoevropských trzích, především v Indii. Tržby automobilky navíc vzrostly na 22,344 miliardy eur (+9,5 %) a provozní zisk se zvýšil na 1,790 miliardy eur (+5,4 %). Rentabilita tržeb ve výši 8 % potvrzuje stabilní obchodní model a řadí Škodu mezi nejziskovější objemové značky v Evropě.

Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě. Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků. Postupujeme vpřed s jistotou, efektivitou a odvahou utvářet budoucnost mobility,“ uvedl Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

leden–září 2025 leden–září 2024 změna
Dodávky zákazníkům (vozy) 765 700 671 300 +14,1 %
Výroba (vozy) 837 000 780 500 +7,2 %
Odbyt (vozy) 869 700 808 700 +7,5 %
Tržby (mil. eur) 22 344 20 399 +9,5 %
Provozní výsledek (mil. eur) 1 790 1 699 +5,4 %
Rentabilita tržeb (%) 8,0 8,3
Investice (mil. eur) 1 304 1 182 +10,3 %
Čistý peněžní tok (mil. eur) 1 934 1 990 -2,8 %

Zásadním trendem je rychle postupující elektrifikace. Během prvních tří čtvrtletí dodala Škoda celosvětově 150 700 elektrifikovaných vozů, z toho 118 600 plně elektrických. V Evropě tvoří elektromobily a plug-in hybridy dohromady 24,1 % všech dodávek, zatímco loni to bylo jen 11,1 %. Modely Elroq a Enyaq patří k nejprodávanějším elektromobilům na evropském trhu – Elroq je aktuálně třetí, Enyaq šestý.

Škoda Vision O je vize budoucnosti, která vám vezme dech

Zájem o vozy Škoda během prvních tří čtvrtletí výrazně vzrostl. V Evropě překonáváme celkový trh a držíme třetí příčku díky široké nabídce modelů, zároveň jsme druhou nejprodávanější značkou u velmi důležitých fleetových zákazníků. Navíc téměř každý čtvrtý vůz Škoda v Evropě je elektrifikovaný a to nám dává hodně optimismu do budoucna. Naším dalším krokem bude uvedení nového crossoveru Škoda Epiq, který se stane vstupním vozem značky Škoda do světa elektromobilů, a to s cenou, jež se na mnoha trzích vyrovná modelu Kamiq se spalovacím motorem,“ dodal Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing.

Škoda zároveň pokračuje v internacionalizaci. V Indii se prodeje více než zdvojnásobily na rekordních 49 400 vozů (+106,1 %), především díky úspěchu SUV Kylaq a modelu Kushaq, jehož výroba překonala hranici 100 000 kusů. Novým trhem se stal Vietnam, kde se letos rozběhla výroba modelů Kushaq a Slavia. Nejoblíbenějším vozem značky ale zůstává Octavia se 142 200 dodávkami, následují Kodiaq a Kamiq. V Německu, Česku i Spojeném království Škoda meziročně posílila a v rámci Evropy se stala druhou nejprodávanější značkou ve fleetových prodejích.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze