První elektrické kupé v historii značky Rolls-Royce už ujelo téměř dva miliony kilometrů a v posledních dnech dokončuje třetí fázi nejpřísnějšího testovacího programu, jaký byl kdy ve 118leté historii značky navržen. Testovací cyklus probíhá v extrémně horkém klimatu v Jihoafrické republice – v Augrabies v Severním Kapsku a v oblasti Franschhoek. Stabilní a přesto kontrastní podnebí se vyznačuje suchými a extrémně horkými podmínkami na severu a vlhčími podmínkami ve středomořském stylu na jihu. V nejteplejším období zde mohou teploty překročit 50 °C, zatímco jižní region hostí velké množství různých povrchů a terénů, včetně klikatých venkovských silnic plných štěrku, prachu a nečistot.
Během třetí testovací fáze inženýři značky sledují a zdokonalují každý systém vozu. Zkoumají taktéž softwarový protokol, který byl vyvinut v průběhu téměř dvou milionů kilometrů nepřetržitého testování. Pouze prostřednictvím těchto pečlivých hodnocení mohou techničtí experti Rolls-Royce dosáhnout přesné úrovně jízdní kultivovanosti, která je tak zásadní pro zákazníky. Během testování modelu Spectre byla každá z 25 000 samostatných funkcí souvisejících s výkonem pečlivě přizpůsobena tak, aby poskytovala typický zážitek z vozu Rolls-Royce. Prováděná vylepšení se nyní řídí zásadami mezních zisků, ve kterých jednotlivé, velmi malé a postupné úpravy kumulativně vedou k významnému celkovému zlepšení.
Například již více než 1 500 hodin bylo věnováno vylepšování regenerativního brzdění vozu, aby bylo zajištěno, že vše bude probíhat naprosto hladce a takřka neznatelně. Zařízení pro záznam dat zpracovává vstupy senzorů generované touto brzdnou silou, aby bylo zajištěno, že úpravy neohrozí celkový jízdní projev modelu Spectre za jakýchkoli jízdních podmínek. Jsou to však pouze zkušenosti a úsudek dlouholetých inženýrů Rolls-Royce, které mohou zajistit, že tento vůz bude po dokončení testování splňovat nenapodobitelné standardy, kterými se vozy Rolls-Royce vyznačují. Podobnou péči získalo pérování a omezení náklonu v zatáčkách, takže odpovídá příslibům dynamického designu super kupé Spectre, a přitom stále poskytuje charakteristickou plavnost jízdy připodobňovanou k létajícímu koberci.
Na jihu afrického kontinentu má toto testování speciální přínos, neboť vysoké teploty mohou ovlivnit tvrdost pryžových součástí zavěšení, které byly navrženy na základě výsledků testování v extrémním chladu. V Jihoafrické republice a během zbývajícího zkušebního programu bude dále laděn audiosystém modelu Spectre s cílem ještě více zlepšit kvalitu poslechu z celkem 17 reproduktorů. Po počátečním testování a kalibraci v laboratoři je nyní systém důkladně prověřován v reálných podmínkách. Používá se přitom speciálně upravený soubor skladeb pocházející ze široké škály žánrů, které reprezentují celé spektrum zvukových požadavků.
Technické parametry Rolls-Royce Spectre
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 5 453 × 2 080 × 1 559 mm, 2 975 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 430 kW, 585 koní, točivý moment: 900 Nm |
Baterie | 105 kWh (102 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 22,2 kWh / 100 km, dojezd: 530 km |
Cena od | 12 000 000 Kč |