Rohlik.cz využívá elektromobily, které nemusíte nabíjet. A chce jich mnohem více

25
Rohlik.cz využívá elektromobily, které nemusíte nabíjet. A chce jich mnohem více
  • Největší domácí online supermarket využívá elektromobil BattSwap, který se nenabíjí, ale jeho baterie se mění
  • Výměna baterie trvá zhruba tři minuty a Rohlik.cz se společností BattSwap už nyní pracuje na různých modifikacích
  • Rohlik.cz chce mít do konce roku 2025 veškerou městskou flotilu na elektrický pohon

Usnadnit a zkvalitnit lidem život, ale také pomáhat chránit životní prostředí. To jsou hlavní mise Rohlik.cz. Největší domácí online supermarket využívá pro rozvoz potravin elektromobil s výměnou baterií od české firmy BattSwap. „Koncem roku završíme proměnu vozového parku s výhradním využitím vozidel na CNG pohon. Dalším krokem k trvale udržitelnému rozvoji a snižování emisí a hluku ve městech je elektromobilita,“ uvedl Aleš Malucha, provozní ředitel Rohlik.cz.

Elektromobil od společnosti BattSwap

Rohlíku na životním prostředí dlouhodobě záleží. Kromě toho, že umožňuje nákup potravin a drogerie ve vratných obalech, nákupy dodává v recyklovaných taškách a doručuje zboží vozidly na plyn s emisemi až o třetinu nižší, než mají automobily s běžným pohonem. Zároveň rozváží několik objednávek najednou, čímž výrazně ulevuje městské dopravě. Uhlíkovou stopu plánuje snižovat i nadále aktivním přístupem k elektromobilitě.

Zatímco ostatní provádějí dílčí testy, my jsme se na cestu elektromobility již vydali. V současné době hledáme způsob, jak začlenit do naší rychlé logistiky revoluční elektromobil. Stěžejní je najít rovnováhu mezi ekonomikou provozu, vysokým standardem poskytované služby a snižováním emisí,“ prohlásil Ladislav Janckulík, projektový manažer strategických projektů Rohlik.cz.

V minulosti už největší český online supermarket pár elektromobilů vyzkoušel, vždy byl ale problém v tom, že se musely v průběhu dne dobíjet. „Prostoje trvaly až několik desítek minut, což nám komplikovalo provoz. Smysl nám proto dává výměna baterie, která je hotová do tří minut. A právě to umožňuje systém BattSwap. Auto dělá provozně nesmrtelné,“ popsal Janckulík s tím, že vůz, který využívají v pražském skladu, je jediným modelem v České republice. „S výrobcem teď řešíme, jak tuto verzi dál modifikovat. Například budeme chtít navýšit kapacitu baterie, která vydrží více než 120 kilometrů,“ nastínil Janckulík.

Důkazem, že Rohlík.cz bere snižování emisí vážně, je samotný fakt, že do konce roku 2025 chce mít 100 % městské flotily na elektřinu. Rychlost nasazení bude závislá právě na splnění modifikací, na kterých intenzivně pracuje se společností BattSwap.

Diskuze ke článku
jarda parda
Rohlik.cz využívá elektromobily, které nemusíte nabíjet.

A proč já bych měl rohliku nabíjet elektromobil?
Franta
Potlesk pro "Jarda Parda"... ceny stoupají a stoupají, proč my mimopražští máme přes
navyšování cen, financovat "pražskou flotilu " ?????
Milan
by mne zajimalo v čem je elektromobil ekologičtější...kolik stojí výroba baterií.ps:A CO LIKVIDACE!!!
Petr
Taky jsem to nějak nepochopil. Budou tedy používat jednorázové nenabíjecí baterie? To je asi totální nesmysl. Takže by pisálek mohl ten článek přepsat s podrobnějším popisem, jak tento elektromobil funguje. Nebo to je tak, že se budou baterie nabíjet mimo auto, takže nebudou prostoje? Pak je ten titulek silně zavádějící až prakticky blábol.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze