Rodinné BMW 225xe dostalo facelift. Nyní si troufne o dost dál na elektřinu

Rodinné BMW 225xe dostalo facelift. Nyní si troufne o dost dál na elektřinu
  • Kapacita baterie se zvětšila ze 7,7 na 10 kWh
  • Teoretický dojezd je nyní až 57 kilometrů

Černá ovce BMW, zvláštní MPV s designem, který není pro každého. Tohle auto se vám nemusí líbit, ale musíme uznat, že je docela praktické, a to především s plug-in hybridním pohonem. BMW 225xe Active Tourer nyní dostalo facelift, který se projevil především v nových bateriích prodlužujících dojezd na elektřinu o více než 25 procent až 57 kilometrů. Realita bude sice někde kolem 40 kilometrů, což ale pro cestu do práce a zpět většinou stačí. Prodloužení dojezdu na elektřinu je dáno zvýšenou kapacitou lithium-iontové baterie.

Přestože má stejné rozměry jako dříve, kapacita se zvětšila z 7,7 kWh na 10 kWh. Baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít přibližně za pět hodin. Při použití nabíjecí stanice BMW i Wallbox trvá odpovídající nabíjení méně než 3 hodiny a patnáct minut. Objem zavazadlového prostoru BMW 225xe Active Tourer není hybridním pohonem nikterak omezený a dosahuje 400 litrů. Sklopná opěradla zadních sedadel se standardním dělením 40:20:40 umožňují zvětšit zavazadlový prostor podle potřeby až na 1 350 litrů.

Plug-in hybridní pohon je tvořen zážehový motorem o objemu 1,5 litru o výkonu 136 koní a elektromotorem o výkonu 88 koní. Spalovací motor svou sílu přenáší na silnici pomocí 6stupňové převodovky Steptronic a zadní kola má na starosti elektromotor. Celkově se nabízí výkon 224 koní a točivý moment 385 Nm. Na stovku se dostanete za 6,7 sekundy. Elektromotor je navíc schopen zásluhou své asistenční funkce pomoci ve zrychlení například při předjíždění na okresních silnicích. Maximální rychlost dosahuje 202 km/h a co je možná zajímavější, je , že v čistě elektrickém jízdním režimu může jet až 130 km/h.

Při nízké rychlosti do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů zvuk, který uvnitř neuslyšíte, ale měl by chránit kolemjdoucí. Využívat můžete všech dalších výhod vozu s velkou baterií, přes mobilní aplikaci si tak můžete například vyhřát nebo ochladit interiér. V našem testu jsme si sami vyzkoušeli, že plug-in hybrid v tomto BMW funguje skutečně dobře. To potvrzuje i studie, ve které se ukázalo, že stopa oxidu uhličitého nového BMW 225xe Active Tourer je při počítání průměrného evropského energetického mixu o 24 % menší než u BMW 220xd Active Tourer. Při nabíjení vozu zelenou energií se jeho uhlíková stopa snižuje až o 56 % (225xi), resp. o 50 % (220xd).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze