Renault v Česku začal prodávat Clio jako hybrid a Captur plug-in hybrid

Renault v Česku začal prodávat Clio jako hybrid a Captur plug-in hybrid
Fotografie: renault.cz
  • Renault Clio E-TECH je full hybrid bez externího nabíjení
  • Captur a Mégane mají pohon E-TECH Plug-in, tedy plug-in hybridní
  • Renault zdůrazňuje, že při konstrukci využil zkušenosti z formule 1

Renault je mezi evropskými značkami průkopníkem elektromobility, protože nejenže dlouho vyrábí ZOE, ale zároveň si s ním dlouhodobě drží pozici nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě. Teď se ale tato francouzská automobilka pouští i do hybridního a plug-in hybridního pohonu s modely Clio, Captur a Mégane. Renault ale upozorňuje, že přestože hybridy nevyráběl, má zkušenosti s hybridním pohonem z formule 1 a právě na nich prý stavěl při vývoji motorizací E-TECH a E-TECH Plug-in.

Základní verzi pohonu E-TECH, tedy bez externího nabíjení, využívá Renault Clio, ale je nutné zdůraznit, že se jedná o full hybrid, takže vůz je schopný jízdy v čistě elektrickém režimu. Renault dokonce udává, že v městském provozu je až 80 % času jízdy s vypnutým spalovacím motorem, což zní opravdu slibně. Tím spalovacím motorem je atmosférická šestnáctistovka o výkonu 67 kW a vůz má tzv. sériově-paralelní hybridní systém, což je unikátní řešení Renaultu. Umožňuje tak velké množství kombinací a výsledkem by měla být vysoká efektivita. Automatická převodovka má 4 převodové stupně pro spalovací motor a dva pro elektromotor. Jak to bude v praxi fungovat, zjistíme až při testu, ale kombinovaná spotřeba 3,6 až 4 l/100 km podle výbavy auta vypadá slibně.

Větší a prostornější Captur sází na plug-in hybridní pohon, ale základ je shodný s hybridním pohonem v Cliu, ovšem místo malé baterie o kapacitě 1,2 kWh dostal větší s kapacitou 9,8 kWh a možnost externího nabíjení. I toto řešení je dobrou zprávou, protože podle našich zkušeností nejlépe fungují právě plug-in hybridy, které vychází ze základního hybridu. Musí totiž umět efektivně pracovat i bez nabité baterie, zatímco plug-in hybridy často spoléhají na nabitou baterii a když se vybije, je spotřeba vyšší než u benzínové verze. Navíc Captur E-TECH Plug-in se chlubí i dlouhým elektrickým dojezdem 65 km dle WLTP.

Renault Mégane dostane stejnou techniku jako Captur, půjde taktéž o plug-in hybrid, ale na český trh přijde až později, takže podrobnější technické informace ani ceny zatím nejsou k dispozici. Kromě informací o pohonu víme jen to, že bude dostupný pouze ve verzi Grandtour, tedy s karoserií kombi. Vozy Clio E-TECH a Captur E-TECH Plug-in už ale můžete objednávat. Hybridní Clio začíná na částce 494 000 Kč ve výbavě Zen, ale současná akční cena je o 20 tisíc Kč nižší. Plug-in hybridní Captur pak koupíte jen v nejvyšší výbavě Intens za 750 tisíc Kč, ale i zde se v rámci akce můžete dostat o 20 tisíc níže.

Technické parametry Renault Clio E-TECH

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 050 × 1 798 × 1 440 mm, 1 313 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon140 (91 + 49) koní, točivý moment: 349 Nm / 3 200 ot./min
Baterie1,2 kWh
SpotřebaKombinovaná: 3,6 l / 100 km
Infotainment? displej
Cena od494 000 Kč

Technické parametry Renault Captur (2020) E-TECH Plug-in

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 227 × 1 797 × 1 576 mm, 1 564 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (91 + 69) koní, točivý moment: 349 Nm / 3 200 ot./min
Baterie9,8 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Infotainment? displej
Cena od750 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze