Renault utahuje opasky. A začíná u nabíjecí sítě

Renault utahuje opasky. A začíná u nabíjecí sítě
Fotografie: Renault
  • Renault propustí desítky zaměstnanců z divize Mobilize
  • Služby sdílení vozidel Zity v Miláně a Madridu budou ukončeny
  • Plány na expanzi nabíjecích stanic v Evropě se zpomalují, některé projekty jsou dokonce zcela zrušeny

Renault Group přistoupil k razantnímu omezení některých aktivit v rámci své divize Mobilize Beyond Automotive, která se zaměřuje na nové formy mobility a energetická řešení. Automobilka totiž oznámila, že projekty sdílení aut a rozšiřování nabíjecích stanic budou zastaveny, aby se skupina soustředila na ziskovější segmenty.

V rámci reorganizace se energetické služby a nabíjení elektromobilů nyní integrují přímo do hlavní obchodní organizace pod ředitele pro růst a inovace Fabrice Cambolivea, čímž končí samostatná existence entity Mobilize Beyond Automotive. Cílem má přitom být zefektivnit provoz a zvýšit zákaznickou loajalitu s tím, že méně perspektivní projekty bude jednoduše opouštěny.

Mezi ukončené aktivity patří elektrický quadricycle Duo, služba Zity v Miláně a postupné ukončení Zity v Madridu. Nabíjecí síť se sice neuzavírá, ale plány na expanzi zpomalují. Síť Mobilize Fast Charge má aktuálně přes 60 stanic ve Francii, ale ambice na růst do konce roku 2026 byly výrazně revidovány, stejně jako plány v Itálii. Některé projekty v Belgii a Španělsku pak byly zrušeny úplně. Renault chce nově konkrétně do konce roku 2026 100 stanic ve Francii a přes 100 v Itálii. To je tedy výrazně méně než dříve stanovený cíl 650 nabíjecích stanic po celé Evropě do roku 2028.

Nacházíme se v situaci, kdy upravujeme alokaci kapitálu Renaultu, automobilový průmysl se nachází v obtížném období a musíme dotovat mnoho investic,“ řekl agentuře Reuters Jérôme Faton, vedoucí oddělení energetiky ve společnosti Mobilize.

Připomeňme, že společnost Mobilize byla založena v roce 2021 tehdejším generálním ředitelem Lucou de Meo, jehož na konci července nahradil François Provost. Jejím cílem každopádně bylo zkoumat nová řešení mobility nad rámec tradičního podnikání Renaultu v oblasti výroby a prodeje automobilů. Mobilize se zaměřovala právě na sdílení vozidel, nabíjecí služby pro elektromobily nebo správu uživatelských dat.

Renault každopádně uvedl, že rozhodnutí má vylepšit ekonomickou efektivitu značky a soustředit se na oblasti s vyšší ziskovou perspektivou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze