Renault Rafale přijíždí v ostré verzi. Nabídne pohon všech kol a 300 koní

Renault Rafale přijíždí v ostré verzi. Nabídne pohon všech kol a 300 koní
Fotografie: Renault
  • Jedná se o verzi Rafale E-Tech 4×4 300
  • Vůz přijde do prodeje ještě letos na podzim
  • Novinkou je výbava Atelier Alpine s novým typem odpružení

Renault odhaluje nejvýkonnější provedení modelu Rafale, které nese označení E-Tech 4×4 a disponuje výkonem 300 koní. Nová plug-in hybridní motorizace nabízí to nejlepší z obou světů, spalovacího i elektrického, s preferencí pro každodenní jízdu na elektřinu. Renault Rafale E-Tech 4×4 300 je více než jen vysoce výkonná motorizace. Vůz se chlubí dojezdem až 1 000 km. Přidáním elektromotoru na zadní nápravu získává vlajková loď značky trvale aktivní pohon všech kol. Rafale E-Tech 4×4 300 se může pochlubit vynikajícími technologickými a bezpečnostními vlastnostmi, stejně jako optimální trakcí a přilnavostí k vozovce za všech okolností.

Nová výbava Atelier Alpine posouvá hranice dokonalosti, pokud jde o potěšení z jízdy, ještě dále díky spolupráci specialistů značky Alpine. Vyladění podvozku inženýry značky Alpine a inteligentní aktivní tlumiče zajišťují vozu Renault Rafale E-Tech 4×4 300 Atelier Alpine prvotřídní jízdní vlastnosti. Pohonná jednotka s výkonem 300 koní byla navržena na technickém základě hybridní pohonné jednotky E-Tech full hybrid s výkonem 200 k, doplněná o elektromotor na zadní nápravě a trakční baterii s kapacitou 22 kWh. Díky tomu má Rafale 100% elektrický dojezd až 100 km (dle metodiky WLTP). Kombinace spalovacího motoru, tří elektromotorů a akumulátoru, spravovaná technologií E-Tech, nabízí neustále optimalizovanou efektivitu, což přináší nejlepší poměr výkonu a účinnosti na trhu.

Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP je stanovena na 0,7 l/100 km a díky účinnosti spalovacího motoru a vysoké kapacitě baterie zůstává na hodnotě 5,8 l/100 km při vybití baterie. Pod kapotou je tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s novým turbodmychadlem, díky němuž se jeho výkon zvýšil na 110 kW nebo 150 k (oproti 96 kW nebo 130 k u verze E-Tech 200 k) a točivý moment na 230 Nm (oproti 205 Nm). Těmto změnám je přizpůsobena i multimódová bezespojková převodovka. K spalovacímu motoru jsou připojeny tři elektromotory (2 hlavní a 1 vedlejší). Rafale E-Tech 4×4 300 Atelier Alpine se odlišuje od zbytku nabídky především exkluzivní barvou karoserie Bleu Sommet Satin, plovoucím spoilerem v barvě černá Etoilé a speciálními 21" disky kol Chicane obutými do pneumatik Continental. Jako sportovní poklona značce Alpine je interiér vozů Rafale E-Tech 4×4 Esprit Alpine a Atelier Alpine vybaven koberečky v ikonické modré barvě loga šípu A.

První aktivní odpružení Renault

Rafale E-Tech 4×4 300 ve verzi Atelier Alpine se od verze Esprit Alpine liší inovativním inteligentním systémem adaptivního odpružení využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla. Tento systém se nazývá Active Suspension with Predictive Camera (aktivní odpružení s prediktivní kamerou) a bere v úvahu rychlost a činnost řidiče, aby mohl neustále přizpůsobovat tlumení blížícím se překážkám, jako jsou rychlostní retardéry nebo špatný povrch vozovky. Nově představený Renault Rafale E-Tech 4×4 300 se do prodeje se dostane na podzim letošního roku.

Technické parametry Renault Rafale E-Tech full hybrid 300 4×4

KonstrukceSUV, 4 710 × 1 866 × 1 613 mm, 1 934 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon221 kW, 300 koní, točivý moment: 205 Nm / 1 750 ot/min
Baterie22 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od999 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze