Testujeme hybridní Renault Rafale E-Tech 200 Esprit Alpine

2
Testujeme hybridní Renault Rafale E-Tech 200 Esprit Alpine
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím jezdíme za 5,9 litru na 100 km
  • Testovaný model Rafale má zatím jen jeden zásadní nedostatek
  • Moc se nám líbí design a ztvárnění kabiny

Novým vrcholem nabídky značky Renaultu se loni stal model Rafale, který nese jméno po stíhacím letounu Caudron Renault Rafale. V běžné nabídce je zatím hybridní varianta E-Tech 200, kterou jsme se převzali k týdennímu testu, avšak na konci roku se k prvním zákazníkům dostane silnější provedení s plug-in hybridní technikou, výkonem 300 koní a pohonem všech čtyř kol. Námi testovaná varianta disponuje (pouze) pohonem přední nápravy a do testu dorazila ve druhé nejvyšší výbavě Esprit Alpine. Ta vypadá v šedém laku karoserie opravdu náramně a zaujala nás například černá 3D plástev na masce chladiče, která z různých úhlů pohledu nabízí v sobě ukrytý světle modrý odstín. Standardem pro uvedenu výbavu jsou 20" disky, avšak šedý lak karoserie s označením Schiste stojí příplatkových 18 tisíc Kč.

Renault Rafale stojí na platformě CMF-CD, což přináší dostatek místa v kabině hlavně v oblasti kolen. Pro hlavu cestujících vzadu to již není taková hitparáda, za což může hlavně tvar karoserie a příplatková střecha Solarbay za 37 tisíc Kč. Ta dokáže ukousnout přibližně 4 cm místa pro hlavu vzadu, a to je již znát. Moc se nám líbí luxusní ztvárnění kabiny, která dostala kvalitní materiály. Výbava Esprit Alpine s sebou přináší několik exkluzivních prvků, v jejichž čele jsou přední anatomická sedadla. Ta jsou potažena Alcantarou a v jejich opěrné části jsou instalována velká písmena „A“, která jsou v noci efektně podsvícena modrou barvou. Vpředu nechybí ani dostatečná boční opora a kompletní elektrické ovládání s masáží a třístupňovým výhřevem.

Vůči dynamickému tvaru karoserie, proporcím a výbavě pak působí trošku nedůstojně pohonná jednotka. Ta se totiž skládá z elektromotoru a spalovacího benzinového tříválce o objemu 1.2 litru. Kombinovaný výkon zde činí obstojných 200 koní, ale je znát, že v případě potřeby dynamičtější jízdy má tato kombinace své limity. Současně nelze pro verzi E-Tech 200 pořídit adaptivní odpružení, což je asi největší mínus testovaného vozu. Kdo by o tento prvek výbavy přeci jen stál, musí sáhnout po silnější specifikaci E-Tech 300. A co spotřeba? Po ujetí 280 km evidujeme skrze jízdní režim Comfort průměrnou spotřebu 5,9 litru na 100 km. Často se přitom pohybujeme ve městě a na okresních silnicích. Více dojmů si necháme na velký test, který přijde již brzy.

Technické parametry Renault Rafale E-Tech full hybrid 200

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 710 × 1 866 × 1 613 mm, 1 728 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon147 kW, 200 koní, točivý moment: 205 Nm / 1 750 ot/min
Nádrž55 l
SpotřebaKombinovaná: 4,7 l / 100 km
Cena od999 000 Kč
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
CLIO 2022 E-TECH 140K - okresky 3.8 litrů
mezimesto- 4.2 litru - dlouhodobá teď za poslední měsíc 4.2-4.3 litru . Při současné ceně benzinu cena na km super. U Rafalu to bude dáno větší karoserii s výkonem.
Martin
Martin
Rozhodně bych vybral tento vůz než škodijak.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze