PSA bude masivně elektrifikovat. Jak se skupině vedlo minulý rok?

PSA bude masivně elektrifikovat. Jak se skupině vedlo minulý rok?
  • Už nyní má skupina 10 plug-in hybridních/elektrických modelů
  • Do roku 2025 chce skupina PSA nabídnout kompletně elektrifikovanou řadu

Skupina PSA již uvedla na trh 10 nových plug-in hybridních nebo plně elektrických modelů, což je plně v souladu s jejím cílem nabídnout 100% elektrifikovanou řadu do roku 2025, z toho 50 % do konce roku 2021, s 13 doplňkovými modely.

Od roku 2019 jsou všechny nové modely uváděné na trh nabízeny v plug-in hybridní verzi nebo ve verzi pouze s elektrickým motorem. Podíl objednávek vozů s nízkými emisemi je dle slov automobilky v souladu s cíli skupiny splňovat od prvního dne požadavky evropských norem 2020 pro emise CO2.

V roce 2019 skupina prodala 765 000 vozů (554 000 lehkých užitkových vozidel a 211 000 odvozených osobních verzí). Upevnila tak svou pozici v Evropě, kde její tržní podíl dosahuje 25,1 %, a to zejména díky úspěšné modernizaci řady dodávek a kompaktních dodávek během posledních třech let. Od roku 2020 bude k dispozici plně elektrická verze modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Opel Vivaro a do roku 2021 bude elektrifikována celá řada lehkých užitkových vozidel (včetně odvozených osobních verzí). Skupina roste v Latinské Americe, kde uvedla na trh celou řadu produktů a služeb lehkých užitkových vozů, a také v Eurasii, kde uspěly kompaktní dodávky značek Peugeot, Citroën a Opel.

Díky velkému úsilí soustředěnému na dosažení svých cílů v oblasti emisí CO2 se skupině podařilo udržet si pozici. Její podíl na mírně rostoucím trhu (+1,3%) činí 16,8 %. Skupina si polepšila na hlavních trzích, zejména v Itálii (+0,5 procentního bodu) a Španělsku (+0,2 procentního bodu), její pozice zůstala stabilní ve Francii a Velké Británii a v Německu mírně poklesla (-0, 6 procentního bodu). Pro značky Peugeot byl rok 2019 rokem konsolidace. Značka zcela obnovila svou nabídku v segmentu B, aby podpořila svůj růst v roce 2020. Zákazníkům B2B a B2C je k dispozici nová elektrifikovaná řada, kterou tvoří především Peugeoty e-208 a e-2008, jakož i plug-in hybridní verze Peugeot 3008 Hybrid a 508 Hybrid (fastback a SW), tyto vozy mají na trhu jedny z nejnižších emisí CO2.

Tržby v regionu vzrostly ve druhé polovině roku 2019, zejména na Ukrajině a v Rusku. Skupina díky svým čtyřem značkám roste rychleji než ukrajinský trh. Opel posílil svou přítomnost na ukrajinském trhu začátkem roku 2019, prodeje vozů DS zde byly zahájeny ve druhé polovině roku.

Na ruském trhu, který zaznamenal pokles o 2,3 %, došlo k nárůstu prodejů lehkých užitkových vozidel skupiny, a to díky vozům Peugeot Traveller/Expert a Citroën SpaceTourer/Jumpy. Kromě toho skupina nedávno obnovila přítomnost značky Opel v Rusku, prvními zde uvedenými modely byly Zafira Life a Grandland X.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze