Francouzský koncern PSA představil zcela novou podvozkovou platformu eVMP (Electric Vehicle Modular Platform), o čemž informuje electrive.com. Hlavní předností technologické novinky je slibovaný dojezd budoucích elektromobilů. Ten má totiž činit až 650 km.
PSA chce spustit její nasazení v letech 2020 až 2025. Má se tak stát v rámci podpory elektromobility a také z důvodu konce hned dvou platforem pro klasické vozy s různými druhy pohonu. V nabídce francouzského koncernu tak budou za pět let pouze elektrifikované platformy. Ta novější z nich pak nabídne místo pro 60 až 100kWh baterie, což by mohlo přinést především velký dojezd. Využívat by ji mohly také hybridní varianty.
eVMP bude umožňovat pohon jak předních, tak všech čtyř kol. Počítá se také s výkonem do 250 kW a jako úplně první by ji měl nabídnout příští Peugeot 3008. K uložení baterie se pak využije celý podlahový prostor. V tiskové zprávě se pak uvádí, že účinnost eVMP spočívá kromě vysoké úrovně technického výkonu také v optimalizaci nákladů na výzkum, vývoj a výrobu. Toho bylo dosaženo použitím určitých podsestav a existujících výkonných bateriových modulů.
Technické parametry Peugeot 3008 HYBRID 300 GT
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 447 × 1 906 × 1 624 mm, 1 835 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 220 + 147 kW, 300 + 200 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | 13,2 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 59 |
Cena od | 1 200 000 Kč |