Prodeje značky Kia v ČR překonaly hranici 130 tisíc vozů

Prodeje značky Kia v ČR překonaly hranici 130 tisíc vozů
Fotografie: Kia Motors
  • Prvních 30 tisíc vozů prodala Kia během 15 let, posledních 30 tisíc za 3 roky
  • Tržní podíl značky letos poprvé po sedmi letech dosahuje 4% podílu na trhu
  • Kia aktuálně nabízí na českém trhu 12 modelových variant, z toho 11 elektrifikovaných verzí
  • Nejúspěšnějším modelem na českém trhu je Kia Ceed s téměř 49 tisíci registracemi

Společnost Kia Motors Czech překonala hranici 130 tisíc vozů prodaných na českém trhu, o čemž informuje v tiskové zprávě. Od roku 1994, kdy prodala v Česku první vozy modelu Sephia, nabídla českým zákazníkům téměř 20 modelů napříč jednotlivými segmenty, většinu z nich s dosud bezkonkurenční 7letou tovární zárukou.


Prodeje značky Kia akcelerovaly především v posledních letech. K prodeji prvních 30 tisíc vozů potřebovala Kia na českém trhu 15 let, posledních 30 tisíc vozů prodala během tří let. „Před třemi lety jsme oznamovali prvních 100 tisíc prodaných vozů s tím, že se nacházíme v přelomovém období, což se v následujících letech potvrdilo. Náš tržní podíl vzrostl za tři roky téměř o jeden procentní bod, tedy o celou třetinu. V podobně přelomovém období se nacházíme i nyní, i když důvodem jsou především vnější vlivy jako největší propad trhu v historii či zpřísňování regulací. Pro značku Kia jde však zároveň o příležitost dále posílit svoji pozici na českém trhu,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Motors Czech. Zároveň dodává, že hranici 150 tisíc prodaných vozů chce Kia v Česku slavit nejpozději v roce 2023, kdy bude zároveň slavit 30 let od svého založení.

Během uplynulých 27 let (od založení společnosti KMCz v roce 1993) se výrazně změnila jak samotná značka, tak její pozice na českém trhu a také vztah zákazníků ke značce. Kia je dnes dlouhodobě sedmou nejprodávanější značkou na českém trhu a nejen zde má pověst výrobce kvalitních vozů s výbornými jízdními vlastnostmi, které vynikají bohatou základní výbavou a moderním, snadno rozeznatelným designem. Její modely se pravidelně umísťují na předních příčkách v hodnocení kvality v Evropě i v zámoří a získávají si stále větší oblibu u odborné i široké veřejnosti. Důkazem je například prestižní německé ocenění Zlatý volant, které letos získalo SUV Sorento, když ve finále porazilo modely prémiových značek. Podobný úspěch přitom slavil před rokem také crossover XCeed.

Za třetinou prodaných vozů stojí model Ceed

Historicky nejúspěšnějším vozem značky Kia v České republice je model Ceed který si od svého uvedení na trh v roce 2006 pořídilo téměř 49 tisíc zákazníků. Ceed se tak na celkových prodejích značky Kia v Česku podílí více než jednou třetinou. Důvodem je jeho bezprecedentní úspěch v prvních letech po uvedení na trh, kdy tvořil více než polovinu prodejů značky Kia v ČR. V roce 2008 byl Ceed zvolen Autem roku v České republice a v roce 2010 byl druhým nejprodávanějším modelem v segmentu C. V současnosti je na českém trhu již třetí generace tohoto úspěšného modelu, a to i v plug-in hybridním provedení. Ceed aktuálně patří mezi 10 nejprodávanějších modelů v České republice a je k dispozici ve čtyřech karosářských verzích.

20 tisíc prodaných vozů populárního SUV Sportage

Historicky druhým nejoblíbenějším modelem značky Kia na českém trhu je populární SUV Kia Sportage, které si pořídilo už více než 20 tisíc zákazníků. Aktuálně je v Česku v prodeji facelift čtvrté generace toho nestárnoucího modelu, který nabízí benzínové motory i mild-hybridní naftový pohon s nízkými emisemi.

Kia v příštích sedmi letech představí v průměru jeden zcela nový elektrifikovaný model ročně

Kia patří dlouhodobě mezi značky, které jsou na českém trhu průkopníky v segmentu elektrifikovaných vozidel. Aktuálně nabízí na českém trhu 11 modelů s různou mírou elektrifikace, včetně dvou čistokrevných elektromobilů s dojezdem přesahujícím 450 km (v kombinovaném cyklu WLTP). V příštím roce přitom nabídku elektrifikovaných modelů na českém trhu dále rozšíří, mimo jiné také o zcela nový elektromobil.

V následujících sedmi letech plánuje značka Kia představit v průměru jeden elektromobil s výhradně akumulátorovým pohonem ročně, to znamená 7 zcela nových modelů od začátku vyvíjených jako elektromobily. Kromě toho získají čistě elektrický pohon také některé populární modely, které už zákazníci znají. Díky tomu bude značka Kia už v roce 2025 nabízet celosvětově 11 různých čistokrevných elektromobilů. Řada z nich bude přitom vycházet z nové globální podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform), díky které se bude moci pochlubit mimo jiné nejprostornější kabinou ve své třídě.

S rychlým nástupem elektromobilů v rámci produktového portfolia značky Kia v následujících několika letech souvisí také celá řada dalších aktivit, jejichž cílem je popularizovat elektrickou mobilitu a využít všechny možnosti, které nabízí zákazníkům i automobilkám. Kia tak například skrze projekt Ionity aktivně podporuje rozvoj rychlé dobíjecí infrastruktury, v Madridu se podílí na provozu sdílení automobilů WiBLE a v Itálii a Rusku v září spustila pilotní projekt pronájmu vozidel na libovolnou dobu podle potřeb zákazníků, kterou provozují jednotliví dealeři. Tuto službu přitom brzy rozšíří na další trhy, včetně České republiky. Kia zároveň plánuje v nejbližších několika letech představit řadu služeb založených na různých formách prodeje a pronájmu elektromobilů, stejně jako vstoupit do segmentu PBV (purpose built vehicles), tedy vyrábět vozy speciálně upravené pro konkrétní účel. Řadu pilotních projektů přitom již Kia nedávno představila ve své globální vizi mobility či ve svém strategickém Plánu S.

I přes jednoznačný příklon k elektromobilitě však bude Kia i nadále nabízet širokou paletu modelů se spalovacím motorem. „Kia si dlouhodobě zakládá na tom, že dokáže oslovit široké spektrum zákazníků a každému nabídnout právě to, co hledá. To se přitom nezmění ani v následujících letech. Naším cílem je, aby elektromobily činily v roce 2029 čtvrtinu celosvětových prodejů značky. Situace se ale bude lišit podle poptávky na jednotlivých trzích,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR & Corporate Event Manager společnosti Kia Motors Czech.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze