Přelud se vrací. Honda znovu uvádí na trh legendární kupé Prelude

Přelud se vrací. Honda znovu uvádí na trh legendární kupé Prelude
Fotografie: Honda
  • Honda uvádí na trh šestou generaci čtyřmístného cestovního kupé Prelude
  • Stalo se tak po pauze, trvající plných 25 let
  • Model zároveň vstupuje na český trh

Honda si dala s přípravou šesté generace vozu, dobře známého a oblíbeného i mezi českými fanoušky nekomformních modelů. Honda Prelude se stala hybridem a rezignuje na sportovní jízdní výkony; zkouší zase po nějaké době nabídnout zákazníkům stylové cestovní vozidlo, v němž jde více o eleganci, než kubické centimetry. Proto pod kapotu zamířil známý sériový hybrid e:HEV s přímovstřikovým atmosférickým dvoulitrem, známý z technicky příbuzného Civiku. Z toho plynou i ryze civilní jízdní výkony - nejvyšší rychlost dosahuje 188 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 8,2 s, tedy ještě o čtyři desetiny sekundy déle, než zmíněnému Civiku. Je tedy jasné, že na akcelerační bitky na semaforech to nebude.

Honda Prelude ovšem nabízí jiný svět. Právě tato značka totiž patří spolu s Toyotou k průkopníkům hybridů a má v této oblasti zkušenosti, jaké jí mohou všechny ostatní značky jen závidět. Proto by i nový Prelude měl nahradit frenetické ječení vytáčeného čtyřválce VTEC, pro jehož specifický zvuk by někteří fanoušci dodnes dýchali, harmonickým a velice úsporným svezením s asistencí elektřiny a pořádnou dávkou stylu i pohodlí. Komu by to ale nestačilo, může si užívat vypínatelnou simulaci sportovního zvuku a virtuálního osmistupňového řazení S+ Shift, případně volbu čtyř jízdních režimů a novinku u značky v podobě „neutrálu“. V něm přestane vůz po přesunutí voliče do polohy N rekuperovat a nechává tak vůz jet tiše a úsporně výběhem.

Pohled na čísla, vyjadřující dynamiku, sice mohou být pro někoho zklamáním, avšak vůz by si měl fanoušky získat jinými kvalitami. Převzal totiž z větší části podvozek z ostrého Civiku Type-R, včetně předního zavěšení s dělenými těhlicemi, výkonnými brzdami Brembo, sportovně laděnými závěsy kol i adaptivními tlumiči. Zadní náprava pak přispívá k preciznímu vedení stopy v zatáčkách víceprvkovým zavěšením s důrazem na tuhost příčných ramen i pružných prvků jejich uložení. Řidiči pomáhá i speciálně vyladěný stabilizační systém AHA, vylepšující ostré průjezdy zatáčkami jemným přibrzďováním vnitřního předního kola.

Už samotná pověst značky Honda zaručuje maximální důraz na aktivní i pasivní bezpečnost. Právě Honda je jedním z mála tradičních výrobců, který se nikdy nenamočil do žádného skandálu se stavěním deformačních zón přesně na míru standardních nárazovým testům a právě japonské vozy s písmenem H si vždy odnášely špičková hodnocení ze všech zkoušek. Tady se o řidičovo přežití postará nová generace systému Sensing, hlídající vůz ze všech stran. V seznamu 10 airbagů nechybějí kolenní vaky pro řidiče i spolujezdce a zadní boční vaky, které bývají často za příplatek. Specialitou je systém, zmírňující další následky kolize, který po nárazu rozsvítí zadní brzdová světla, která by měla varovat další přijíždějící vozidla.

Honda Prelude technicky vychází ze Civiku, dostala však svébytnou třídveřovou karoserii s nízkou střechou s velmi pozvolna klesající linií, která prospívá aerodynamice. Celek s agresivní přídí a rozvlněnými povrchy evokuje nejen řadu slavných kupé vlastní značky i konkurence, ale evokuje i létání. Dojem dokreslují detailně navržené LED světlomety a specifická zrcátka, usazená po vzoru Civiku na bočních dveřích pod oknem, nikoliv před ním.

Interiér nabízí oázu těm, kteří si nechtějí nebo nemohou zvyknout na ovládání výhradně skrz dotykový displej. Ten tu sice nechybí, avšak velkou část důležitých funkcí si tu nastavíte poctivými mechanickými ovladači. Minimalistický, vzdušný design palubní desky odkazuje na ostatní nové Hondy a spolu s nízkou kapotou co nejméně ruší výhled z vozu. Už v základní (a jediné) úrovni výbavy Advanced tu najdete kožené čalounění a specifická sedadla, odlišná pro řidiče a spolujezdce a samozřejmě vyhřívaná. Ve standardu nechybí ani bezklíčový přístup, navigace, indukční nabíječka mobilu či soundsystém Bose.

Základní a jediná cena pro český trh byla stanovena na 1 199 900 Kč, přičemž výbava je už ve standardu téměř kompletní. Vybírat lze ze čtyř barev karoserie, dvou barev 19" kol, doplnit exteriérový aerodynamický kit a nahradit standardní černé čalounění interiéru bílo-modrým.

Technické parametry Honda Prelude (2025) e:HEV

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 532 × 1 880 × 1 349 mm, 1 480 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 315 Nm
Baterie?
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od1 199 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze