PRE zveřejnila nový ceník za nabíjení elektromobilů, bude platit od dubna

36
PRE zveřejnila nový ceník za nabíjení elektromobilů, bude platit od dubna
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nabíjení zdarma na stanicích PRE platí do konce ledna, poté již bude nutné platit alespoň paušál
  • Nový ceník bude platit od dubna, zvýhodní zákazníky PRE
  • Bude možné si předplatit výhodnější AC nabíjení

Na konci listopadu jsme vás informovali o tom, že PRE slaví stou nabíjecí stanici a jako oslavu dává zákazníkům nabíjení na dva měsíce zdarma. Mělo to ale i jiný důvod – přechod na nový platební systém, jak naznačil Vojtěch Fried v našem rozhovoru, který vyšel o pár dní později. Nyní již Pražská energetika zveřejnila kompletní ceník, který bude platit od 1. 4. 2021. Nabíjecí stanice PRE ale budou zpoplatněné již od února.

Pražská energetika svou síť dobíjecích stanic neustále rozšiřuje. V současnosti má síť PREpoint již 122 veřejných nabíjecích stanic, což znamená že od listopadu zprovoznila více než 20 stanic. Z celkového počtu je 36 rychlonabíjecích DC stanic a 86 standardních AC stanic. Nabíjecí stanice PREpoint se nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky. „Po téměř dekádě působení na trhu elektromobility se nám podařilo nastavit tempo růstu tak, že s každým rokem zdvojnásobíme celkový počet dobíjecích stanic. Jen v minulém roce 2020 v síti PREpoint přibylo 65 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 20 stanic bylo vysoce výkonných DC stanic a 45 standardních AC stanic. A v tomto tempu chceme pokračovat i nadále,“ dodává Vojtěch Fried, manažer PREmobility.

Již od února 2021 budou moci zákazníci plně využít pro nabíjení novou moderní mobilní aplikaci PREcharge. Tato aplikace je výsledkem strategického partnerství mezi Pražskou energetikou a společností SMATRICS, která je největším provozovatele veřejných dobíjecích stanic v Rakousku a má své nemalé zastoupení také v Německu, Polsku a na Slovensku. S rozvojem sítě nabíjecích stanic PREpoint a se zaváděním nových služeb přichází také potřeba aktualizovat ceník. Stávající ceny za dobíjení byly naposledy upraveny v roce 2016. PRE rovněž reaguje na potřebu zohlednit, jaké dobíjecí stanice zákazník preferuje a jak dlouhý čas u stanice stráví. Pražská energetika nově ustupuje od čtvrtletního paušálního poplatku.

Nabíjení zdarma jen do konce ledna

Do 31. 1. 2021 bude nabíjení na stanicích PREpoint zcela zdarma. V období nasazení aplikace PREcharge od 1. 2. 2021 do 1. 4. 2021 zaplatí registrovaný zákazník PRE (ten, který vlastní kartu nebo dobíjecí čip PREpoint) pouze stávající paušální měsíční poplatek. Pro neregistrované zákazníky budou stanice v tomto období fungovat zcela standardně – stačí načíst QR kód a zaplatit zvolenou dobu dobíjení pomocí platební brány.

Nový ceník nabíjení elektromobilů na stanicích PRE
Nový ceník nabíjení elektromobilů na stanicích PRE

Kromě standardního ceníku pro registrované zákazníky, kteří mají čip PRE, má Pražská energetika i speciální ceník pro své zákazníky, kteří mají od PRE energii v domácnosti nebo ve firmě. Tam jsou ceny ještě zajímavější a odpadá i jednorázový poplatek za nabíjecí čip.

Nový ceník nabíjení elektromobilů na stanicích PRE pro zákazníky PRE
Nový ceník nabíjení elektromobilů na stanicích PRE pro zákazníky PRE

Ani v tomto zvýhodněním ceníku není zejména cena AC nabíjení úplně příznivá. Je zde ale ještě jedna nadstavba ceníku, kterou pravděpodobně využijí hlavně zákazníci, kteří bydlí například v bytě a jsou závislí na veřejných nabíjecích stanicích. Mohou si předplatit 120 kWh a 40 hodin nabíjení měsíčně za 450 Kč, což znamená, že se dostanou na 3,75 Kč/kWh. I tak je to ale více než při nabíjení doma.

AC v klidu - předplacený balíček
AC v klidu – předplacený balíček
Diskuze ke článku
Jan Danhelka
Jan Danhelka
Ta infrastruktura stojí celkem hodně peněz s i pro těchto cenách elektřinu pro auta dotují další zákazníci PRE.
Zrádné také jsou zejména ty části tarifu za minutu. Po nabití 80% se např. u Leafu tak sníží rychlost nabíjení, že je to ekonomický nesmysl. Tím pádem budou lidé pravděpodobně nabíjet do 80%, když uvážíme, že baterka se nikdy nenechá vybít pod 20%, tak se vám z auta s papírovým dojezdem 500km reálně stává 300km.
Elektromobilům nyní brání v rozvoji dva faktory: infrastruktura (nejste-li majitelem domu, pak nabíjíte draho) a cena v životním cyklu (zejména ztráta hodnoty je dělá extrémně drahými a masově neprodejnými).
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Ten kdo chce šetřit baterku i peníze, a blokuje tak nabíječku ostatním mnohem déle je sankcionován až po 4x delší době, než ten který obětuje svoje úspory i akumulátory aby rychle uvolnil místo dalším ve frontě??? Důvod? Odebráné energie je díky ztrátám o tolik víc aby to bylo za dvojnásobek? Nebo se rychlejším dobíjením opotrebovává nabíječka? V čem je ta logika?
Michal Ficus
Michal Ficus
Vodík není dnes zatím ani alternativa, natož pak, že snad směřuje k vítězství. To si může leda naivka pomyslet, zrovna tak, že většina nebude mít kde nabíjet. Naopak, většina má kde nabíjet, a nejsou odkázáni na předraženou sít monopolních, či spekulativních poskytovatelů nabíječek.
Jediný co se dá předpokládat zcela jistě je, že si stát nenechá ujít spotřební daň a DPH (daň z daně) a nějak tu levnou dopravu zkrouhne. Doufám že to bude v době, kdy budu mít už své EV dostatečně levnou jízdou de facto zaplaceny.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 31. 1. 2021 16:56
Dle mého názoru cena odpovídající, jen u AC nabíjení po 120 minutách 1 Kč za minutu je špatně. Musí se počítat i se slabšími nabíječkami do 7 kW, kde za 2 hodiny nabijete pár kWh a pak vás už vlastně vyhánějí pokutou 60 Kč/hod protože 1 kWh vás vychází na 15 Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze