Praha podnikla další a velmi významný krok v rozvoji dobíjecí infrastruktury

3
Praha podnikla další a velmi významný krok v rozvoji dobíjecí infrastruktury
Fotografie: TSK Praha
  • Do roku 2030 vyroste v Praze 4 500 nabíječek
  • Praha se připravuje na zákaz prodeje spalovacích vozidel

Pražští radní na svém pondělním zasedání určili směr rozvoje elektromobility v české metropoli. Městskou společnost Operátor ICT (OICT) pověřili doplněním podkladů pro variantu koncese a zajištěním přípravy zadávací dokumentace, na základě které bude koncesionář vybrán. Ten na území hl. m. Prahy zajistí vybudování a provoz nových dobíjecích stanic a související infrastruktury pro rezidenty. „Dnes jsme schválili přípravu varianty koncese, která i ze srovnání Operátora ICT vycházela jako výhodnější. Znamená to, že dodávku, instalaci a provoz dobíjecích stanic zajistí koncesionář a po skončení koncese mohou být převedeny na hlavní město. Naším cílem je zprovoznit 750 dobíjecích stanic do roku 2025 a 4 500 do roku 2030. Podpora elektromobility v námi navrženém scénáři respektuje cíle stanovené v Klimatickém plánu Prahy i ve Strategii udržitelné mobility. Vycházíme také ze zkušeností mnoha evropských měst, jako je Vídeň, Hamburg nebo Amsterdam,“ říká primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

„Od začátku roku 2019 se pod mým vedením nad tématem rozvoje dobíjecích stanic scházela expertní skupina složená ze zástupců městských společností, odborů magistrátu, zástupců městských částí a externích odborníků. Na základě jejích doporučení vypracovala městská společnost Operátor ICT soubor podkladů včetně ekonomické rozvahy a dnešním rozhodnutím jsme se posunuli o krok blíže vlastní realizaci dobíjecích stanic. Praha se tak připravuje na zákaz prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Evropské i světové automobilky se postupně odklánějí od výroby automobilů se spalovacími motory a významně investují do rozvoje elektromobility,“ říká Jaromír Beránek, předseda Výboru pro IT a Smart City.

„Ambicí hl. m. Prahy je zajistit veřejné dobíjení rychle, efektivně, přívětivě pro uživatele a s přiměřenou cenou za odebranou elektřinu. Proto budou v rámci realizace využity stávající prostředky, což jsou kapacity veřejných parkovacích stání na území metropole a v blízké budoucnosti i EV-ready lampy veřejného osvětlení,“ doplňuje místopředseda představenstva OICT Matej Šandor. Podmínkou budoucího úspěšného zajištění provozu a poskytování služeb bude koordinace rozvoje dobíjení zejména s příslušnými odbory Magistrátu hl. m. Prahy, Technickou správou komunikací a Technologií hl. m. Prahy.

Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Naposledy upraveno: 19:34
Super. Chtělo by to mnohem více chytrých nabíjecích lamp s 22kW nabíjením (možná stačí i poloviční / třetinový výkon). Takových lamp můžou být v Praze tisíce a u každé 1-2 vyhrazená místa na nabíjení s možností rezervace parkovacího místa po dobu nabíjení :-)

EDIT: Opraven překlep v jednotkách
Martin Šafránek
Děkuji za upozornění. Opraveno. Souhlas, i 3,6 kW stačí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze