Doba se mění. Zatímco bychom nejvýkonnější motorovou soustavu očekávali v dvoudvéřovém kupé, Volvo se nám jí rozhodlo naservírovat v SUV XC90. Druhá generace ušla od té první dalekou cestu. Nejvýkonnějším motorem předchozí generace byl zážehový osmiválec s objemem 4,4 litru o výkonu 315 koní, ale takový drobeček si bez problému řekl o 21 litrů na sto kilometrů. Dalekou cestou u druhé generace jsem myslel fakt, že nové Volvo XC90 zvýšilo výkon o víc než sto koní a u spotřeby posunulo desetinnou čárku! Za velkou změnou samozřejmě stojí hybridní ústrojí. Dvoulitrový benzinový čtyřválec s označením T8 se chlubí 421 koni a normovanou spotřebu 2,1 l/100km. Jasně, spotřeba není reálná, z praxe vím, že se s takovými auty jezdí za 6 až 8 litrů. Když to ale vezmete kolem a kolem, kde najdete SUV s výkonem přes 400 koní a spotřebou do deseti litrů? Jde tedy o hybridní vůz, který víc než na úsporu hraje na sportovní notu a úspora, i když tam je, musela na druhou kolej.
Za nejsilnějším modelem značky stojí severská alternativa AMG nebo divize M s názvem Polestar. Firma vznikla jako dvorní úpravce vozů Volvo již před dvaceti lety a nyní je již součástí automobilky. Na úpravě XC90 se podílel Thed Björk, současný pilot Polestar Racing, jenž při závodech světového mistrovství cestovních vozů FIA World Touring Car Championship řídí Volvo S60 Polestar TC1 s technologií Drive-E a aktuálně je již čtyřnásobným vítězem švédského šampionátu cestovních vozů. Polestar zlepšil odezvu na pedál plynu a převodovku, která vám již při průjezdu zatáčkou nepřeřadí. Od klasické verze se zvýšil výkon z 400 na 421 koní, zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu spadlo z 5,9 na 5,5 vteřiny. Údaje o spotřebě 2,1 l/100km a dojezdu pouze na elektřinu 43 kilometrů zůstaly nezměněny, stejně jako celý zevnějšek vozu. Polestar se tedy vydal opačnou cestou než většina úpravců – zaměřil se především na parametry vozu a nějakými spoilery a lízátky se nezaobíral.
Zdroj: tisková zpráva