Volvo se po 41 letech vrátí ke jménům modelů. První bude nástupce typu XC90

Volvo se po 41 letech vrátí ke jménům modelů. První bude nástupce typu XC90
Fotografie: Volvo Cars
  • Nová Volva odloží pojmenování kombinací číslic a písmen
  • Automobilka chce mít v roce 2025 polovinu produkce čistě elektrickou

Všechny aktuálně vyráběné modely dostanou nástupce, kteří přinesou velkou změnu v nomenklatuře. Prakticky všechny modely, vyráběné Volvem od roku 1927, kdy vyjel první vůz této značky, Volvo ÖV4/PV4, byly pojmenovány kombinacemi písmen a číslic. S pouhými třemi výjimkami. Luxusní model PV36 z roku 1935 dostal přídomek Carioca podle tance, tehdy populárního ve Švédsku. V roce 1953 vyjelo Volvo Duett (tentokrát bez kódu), což bylo kombi, šasi či dodávka, odvozené od tudoru Volvo PV a jehož název měl vyjadřovat univerzalitu – přes týden vozil náklady, o víkendu rodinu. A konečně Volvo Amazon, pojmenované podle mytologických ženských bojovnic. Nástupce modelu PV patřil do střední třídy a vznikal jako tudor, sedan a kombi. Jako první vůz na světě nabídl standardní bezpečnostní pásy, později dokonce vždy tříbodové, což byl rovněž světový primát. Jenže i tento model, vyráběný podle zvyklostí konzervativní automobilky nezvykle dlouho (1956–1970), dostal zároveň číselné označení Volvo 12x. Nicméně na trh byl uveden pouze se slovným názvem a po jeho výběhu už žádné Volvo jméno nedostalo.

To se podle insideevs.com změní v roce 2022, až odstartuje výroba nástupce aktuálního modelu XC90. Ten dostane podle aktuálních zpráv slovní pojmenování. Půjde totiž o natolik odlišné auto, že by prý už nemělo potřetí mít stejné označení. Vůz, postavený na zcela nové platformě SPA2 (Scalable Product Architecture), prý bude první svého druhu. Jeho podobu ostatně naznačil nedávno odhalený koncept Volvo Concept Recharge. A také jde o vítanou příležitost odchýlit se od kódových označení modelů, které příliš atraktivně neznějí. A nahradit je jmény, což postupně potká i ostatní modely řady XC40, XC60, XC90, S60, S90, V40, V60 a V90. Bude to symbolem nového začátku, který by měl čínsko-švédské automobilce pomoci splnit ambiciózní plán prodávat v roce 2025 polovinu produkce (300 000 aut) ve formě bateriových elektromobilů, v roce 2030 pak 100 %. K zákazníkům se vůz dostane začátkem roku 2023, vyrábět se bude současně s Polestarem 3, který by s ním měl být blízce technicky příbuzný (podobně jako Polestar 2 s Volvem XC40 Recharge).

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze