Pohled na unikátní čtyřstupňový elektromotor MG EHS PHEV

Pohled na unikátní čtyřstupňový elektromotor MG EHS PHEV
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz
  • V čem spočívají výhody čtyřstupňového elektromotoru MG EHS PHEV?
  • Elektromotor o výkonu 90 kW doplňuje spalovací motor, vůz má desetistupňovou robotizovanou převodovku

MG EHS PHEV je v současnosti jedním z cenově nejzajímavějších plug-in hybridních vozů na trhu, který kromě atraktivního vzhledu nabízí rovněž celou řadu asistentů či dlouhý dojezd v čistě elektrickém režimu. Elektrický pohon je navíc okořeněn vcelku unikátním řešením v podobě čtyřstupňové převodovky, která zvyšuje účinnost elektromotoru. Jak se tato technologie osvědčila v praxi?

Čtyři stupně pro vyšší efektivitu

Na rozdíl od naprosté většiny PHEV využívá elektromotor s výkonem 90 kW čtyři převodové stupně, které jej pomáhají vždy udržet v ideálních otáčkách, což lze ostatně sledovat i na velkém displeji přístrojové kapličky, kde lze pozorovat i další údaje, jako je třeba spotřeba či napětí baterie.

Důvodem k tomu, proč vůz nevyužívá konvenční elektromotor (pouze s jedním „kvaltem“), je pak záruka fungování v optimálním pásmu otáček se zajištěním co nejlepšího výkonu, kroutícího momentu i účinnosti ve všech rychlostech. A právě na účinnosti se podle našich předešlých zkušeností tato technologie skutečně významně podepsala.

Teoretický dojezd v elektrickém režimu až 100 kilometrů?

Výrobce na svých oficiálních stránkách deklaruje dojezd v čistě elektrickém režimu 52 kilometrů a na rozdíl od valné většiny PHEV a potažmo i regulérních elektromobilů se na něj lze spolehnout. Podle našich zkušeností může být navíc dojezd v EV režimu výrazně delší. Důkazem je velký test spotřeby, kdy se nám podařilo dosáhnout během (pří)městské jízdy teoretického dojezdu atakujícího hranici 100 kilometrů na plné nabití se spotřebou 14,5 kWh a 0,3 litrů benzínu na 100 ujetých kilometrů na trase dlouhé 26,7 kilometrů. Baterie o kapacitě 16,6 kWh se přitom kromě nabíjení ze zásuvky umí samozřejmě nabíjet i rekuperací, ačkoliv je jasné, že nejlepších výsledků z hlediska nákladů na provoz lze dosáhnout při nabíjení z domácí sítě.

MG EHS

Po stránce jízdního projevu je pak fungování čtyřstupňové převodovky téměř neznatelné, přeřazení je mírně patrné snad jen při prudkém zvyšování jízdní rychlosti, například při nájezdu na dálnici. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou určenou pro spalovací motor (celkem se tedy jedná o desetistupňovou robotizovanou převodovku) funguje bezvadně a zajímavostí také je, že například pro zpátečku je zde varianta pro elektromotor i spalovací motor samostatně, vůz se však vždy snaží využívat elektrickou zpátečku stejně jako rozjezd.

MG EHS 1,5T PHEV

Rozměry4 574 × 1 876 × 1 685 mm, 1 812 kg
Výkon190 (119 + 90) kW
Baterie16,6 kWh, Mennekes
Dojezd (WLTP)? + 52 km
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze