Pátá generace modelu Range Rover definuje moderní luxus, poskytuje ještě větší propracovanost a zákazníkům přináší možnosti výběru i prostor pro personalizaci širší než kdy dříve. Range Rover je originální luxusní SUV, které inspiruje svět již padesát let. Tento model kombinuje pohodlí a klid s nepřekonatelnými schopnostmi. Nový Range Rover je doma v jakémkoliv prostředí, a to díky řadě mild-hybridních a plug-in hybridních motorů, které v roce 2024 doplní čistě elektrická verze. Zákazník má možnost volby mezi čtyř, pěti nebo sedmimístnou konfigurací interiéru v kombinaci s nabídkou karoserií se standardním (SWB) a prodlouženým rozvorem náprav (LWB). Dvojice inovativních plug-in hybridních pohonných jednotek (PHEV) s prodlouženým dojezdem přináší normovanou produkci emisí CO2 pod hranicí 30 g/km a čistě elektrický dojezd až 100 km.
V reálném provozu to znamená možnost využívat elektrický pohon na trase dlouhé až 80 km, což typickým majitelům modelu Range Rover umožňuje pokrýt až 75 % jejich cest pouze s využitím elektrické energie. Vůz je dostupný ve výbavách SE, HSE a Autobiography. Provedení First Edition bude k dostání v průběhu prvního roku výroby, přičemž vychází z úrovně Autobiography a navíc obsahuje některé unikátní prvky výbavy. First Edition je kromě pěti odstínů barvy karoserie dostupná exkluzivně také v barvě Sunset Gold Satin. Nabídku pak završuje speciální provedení Range Rover SV. To přináší výjimečnou interpretaci luxusu a možností v oblasti personalizace poskytovanou experty z divize Special Vehilce Operations. Provedení SV je dostupné jak v kratší variantě (SWB), tak s prodlouženým rozvorem náprav (LWB). K dispozici jsou také dva nové designové motivy SV Serenity a SV Interpid, stejně jakou čtyřmístná konfigurace interiéru SV Signature Suite.
Kromě adaptivního vzduchového podvozku je nový Range Rover SV vybaven audiosystémem Meridian Signature Sound System o výkonu 1 600 W. Ten těží kromě jiného z 20W reproduktorů umístěných ve čtyřech hlavních hlavových opěrkách. Celkem 35 reproduktorů generuje hudební představení, které se dá přirovnat k tomu, jako by si každý cestující ve voze nasadil špičková sluchátka. Nový Range Rover přináší do segmentu luxusních SUV novou úroveň příjemného cestování také díky systému Cabin Air Purification Pro. Ten kombinuje technologii dual-nanoeTM X pro redukci alergenů a odstranění patogenů, což pomáhá výrazně snížit zápachy a viry, zatímco řízení CO2 a PM2.5 Cabin Air Filtration zlepšují kvalitu vzduchu v interiéru. Je vědecky dokázáno, že moderní technologie nanoeTM X významně snižuje viry a bakterie včetně SARS-CoV-2. Inovativní technologie působí přímo ve vzduchu, takže částice nemusí být zachycovány filtrem a následně neutralizovány. Druhé zařízení nanoeTM X ve druhé řadě optimalizuje účinnost systému pro všechny cestující.
Vůbec poprvé v historii je u modelu Range Rover nabízen systém Power Assisted Doors. Ten disponuje integrovanými systémy detekce nebezpečí a ochranou proti přiskřípnutí, které doplňuje systém Soft Door Close. Oba páry dveří mají svůj pohon a je možné je ovládat přes obrazovku multimediálního systému Pivi Pro. Nastupování a vystupování je tak elegantní za každé situace, dokonce i v případě jízdy terénem. Systém totiž funguje do náklonů až 10°. Každý nový Range Rover má ve své výbavě systém řízení zadní nápravy přinášející vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech a zlepšenou obratnost v nízkých rychlostech. Automobil tak s přehledem zvládá jak jízdu na otevřených silnicích, tak provoz v úzkých městských ulicích. Elektricky ovládané řízení zadní nápravy umožňuje vytočit zadní kola až do úhlu 7°. V nízkých rychlostech se kola otáčí proti kolům přední nápravy, což poskytuje novému Range Roveru poloměr otáčení menší než 11 metrů. Tato hodnota je nejnižší ze všech vozů Land Rover. Ve vyšších rychlostech se zadní kola natáčí po směru těch předních, což zvyšuje stabilitu a komfort.
Technické parametry Land Rover Range Rover P510e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 058 × 2 209 × 1 870 mm, 2 810 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 510 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 38,2 kWh (31,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 4 084 513 Kč |