Dnes pro vás máme něco speciálního. Tento týden se k nám do redakce přijel podívat nejnovější Range Rover v plug-in hybridní specifikaci 510e. Jedná se o zakázkový kus, na kterém se vyřádili specialisté z divize SVO. To znamená, že testovaný vůz disponuje luxusní výbavou, o které si ale více povíme v klasickém velkém testu. Range Rover P510e nabídne kombinovaný výkon 510 koní, točivý moment 700 Nm a hlavně baterii s využitelnou kapacitou 31,8 kWh.
Vůz máme v redakci dva dny a zatím se ukazuje, že na plně nabitou baterii lze ujet 80 km s naprostým přehledem. Kdo se pak bude snažit a vynechá dálnice, v chladném podzimním počasí ujede ještě o 10 km dále. Nejnovější generace Range Roveru nás mile překvapuje i dokonalým odhlučněním kabiny od okolního světa. Člověk si v kabině verze P510e SV přijde, jako když cestuje v hotelovém apartmá s pěti hvězdami, jen má zkrátka čtyři kola navíc. V kabině je naprosté ticho ještě okolo rychlosti 100 km/h, což se jen těžko vidí u jakékoliv jiné prémiové konkurence.
A za kolik tato „obluda“ vlastně jezdí? Pět metrů dlouhé a skoro tři tuny těžké SUV dokáže v hybridním režimu jezdit za 5,7 litru na 100 km! V tom jsou obsaženy časté výlety po dálnicích a další dva cestující v kabině. Uvidíme, zda se v průběhu týdne dostaneme i ke zkoušce terénních schopností vozu. Přeci jen, jedná se o zakázkové provedení SV v ceně skoro 7 milionů Kč... Každopádně již teď můžeme směle říci, že v segmentu prémiových SUV je nový Range Rover silným hráčem a jeho pozici může ohrožovat snad jen Rolls-Royce.
Technické parametry Land Rover Range Rover P510e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 058 × 2 209 × 1 870 mm, 2 810 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 510 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 38,2 kWh (31,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 4 084 513 Kč |