Renault v těchto dnech slaví 50. let od uvedení slavného modelu 5 na trh. Ikonický kompaktní vůz se představil v roce 1972 a ve výrobě zůstal až do roku 1996. A jelikož za celou dobu se prodalo více jak 5 milionů kusů, Renault se rozhodl pro velkolepou oslavu. Ta spočívá v představení jeho reinkarnované varianty, která je čistě elektrická a přináší nevídané prvky výbavy. Výrobce vůz pojmenoval jako Renault 5 Diamant a jeho výrobě pomohl francouzský designér interiérů Pierre Gonalons. Podle automobilky se Gonalons řadí mezi 100 předních tvůrců a představitelů francouzského umění a řemesel Architectural Digest. Z toho důvodu mu nechal volnou ruku a podle toho to také „dopadlo“. Karoserie Renaultu 5 Diamant byla oproti původní verzi značně vyhlazena a dostala například světlomety s prvky drahokamů.
Nechybí třívrstvý lak karoserie, který se skládá ze zlatých pigmentů nanesených na růžový základ. Vše je pak pokryto ochranným lakem. Kola vozu pocházejí z verze Alpine 5 a v jejich středu je symbol slunce. Teprve po usednutí do kabiny vozu ale nastává ten pravý šok. Zatímco exteriér je stále decentní, interiér jako by vypadl z nějakého filmu. Místo často vídané dotykové obrazovky infotainmentu vůz zobrazuje všechna důležitá data na chytrém telefonu řidiče, který je namontován ve vyhrazené kolébce v palubní desce. V rámci extravagance zaujme „preclíkový“ volant, který je vyroben z mramoru a uhlíkových vláknech. Pořádný pocit luxusu dodává tkaný potah z koňských žíní na palubní desce a koberce z mohérové vlny. Vrcholem jsou různé dekorativní prvky kabiny z mosazu a zlata.
Přestože bylo poskytnuto jen málo technických specifikací, jisté je to, že Renault 5 Diamant pohání elektromotor umístěný vpředu. Řidič se do vozu dostane skrze externí snímač otisků prstů a poté pomocí třípolohové sekvenční páky přepíná mezi režimem jízdy vpřed, neutrálem a jízdou vzad. Možná největší zajímavostí je fakt, že vůz po několika měsících výstav poputuje do aukce. Případný šťastlivec si tak bude moci užívat specifickou „pětku“, která nemá obdoby.