Oživení Renaultu 5 ve velkém stylu. Nechybí mramor, slunce a zlato

Oživení Renaultu 5 ve velkém stylu. Nechybí mramor, slunce a zlato
Fotografie: Renault
  • Na vývoji spolupracoval přední francouzský designér
  • Kabině dominuje preclíkový volant z mramoru
  • O pohon se stará elektromotor

Renault v těchto dnech slaví 50. let od uvedení slavného modelu 5 na trh. Ikonický kompaktní vůz se představil v roce 1972 a ve výrobě zůstal až do roku 1996. A jelikož za celou dobu se prodalo více jak 5 milionů kusů, Renault se rozhodl pro velkolepou oslavu. Ta spočívá v představení jeho reinkarnované varianty, která je čistě elektrická a přináší nevídané prvky výbavy. Výrobce vůz pojmenoval jako Renault 5 Diamant a jeho výrobě pomohl francouzský designér interiérů Pierre Gonalons. Podle automobilky se Gonalons řadí mezi 100 předních tvůrců a představitelů francouzského umění a řemesel Architectural Digest. Z toho důvodu mu nechal volnou ruku a podle toho to také „dopadlo“. Karoserie Renaultu 5 Diamant byla oproti původní verzi značně vyhlazena a dostala například světlomety s prvky drahokamů.

Nechybí třívrstvý lak karoserie, který se skládá ze zlatých pigmentů nanesených na růžový základ. Vše je pak pokryto ochranným lakem. Kola vozu pocházejí z verze Alpine 5 a v jejich středu je symbol slunce. Teprve po usednutí do kabiny vozu ale nastává ten pravý šok. Zatímco exteriér je stále decentní, interiér jako by vypadl z nějakého filmu. Místo často vídané dotykové obrazovky infotainmentu vůz zobrazuje všechna důležitá data na chytrém telefonu řidiče, který je namontován ve vyhrazené kolébce v palubní desce. V rámci extravagance zaujme „preclíkový“ volant, který je vyroben z mramoru a uhlíkových vláknech. Pořádný pocit luxusu dodává tkaný potah z koňských žíní na palubní desce a koberce z mohérové ​​vlny. Vrcholem jsou různé dekorativní prvky kabiny z mosazu a zlata.

Přestože bylo poskytnuto jen málo technických specifikací, jisté je to, že Renault 5 Diamant pohání elektromotor umístěný vpředu. Řidič se do vozu dostane skrze externí snímač otisků prstů a poté pomocí třípolohové sekvenční páky přepíná mezi režimem jízdy vpřed, neutrálem a jízdou vzad. Možná největší zajímavostí je fakt, že vůz po několika měsících výstav poputuje do aukce. Případný šťastlivec si tak bude moci užívat specifickou „pětku“, která nemá obdoby.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze