Opilý řidič Tesly srazil pět policistů jako kuželky. Případ jde k soudu

2
Opilý řidič Tesly srazil pět policistů jako kuželky. Případ jde k soudu
Fotografie: Tesla
  • Vůz měl v době nehody aktivovaný systém Autopilot
  • I přesto bylo sraženo pět policistů
  • Nyní je podaná žaloba nejen na firmu Tesla, ale také na restauraci Pappas

Tesla má zase o jednu starost navíc. V USA se totiž začala řešit letošní nehoda Tesly Model X, jejíž řidič byl pod vlivem alkoholu a ani aktivovaný systém Autopilot nezabránil ošklivé dopravní nehodě. Při ní bylo sraženo hned pět policistů a podle electrek.co se vše událo během zastavení provozu kvůli další dopravní události.

Americká policie svaluje velký podíl na dopravní nehodě právě na systém Autopilot, přičemž svým podílem viny přispěla i restaurace Pappas, kde se řidič předtím ve velké míře posilňoval alkoholem. Nehoda se stala letos 27. února a tehdy Model X s aktivovaným Autopilotem přehlédl dopravní uzávěru a narazil do pěti policistů na dálnici Eastex ve státě Texas. Všichni byli těžce zraněni. Řidič Tesly byl navíc prakticky neschopný jakéhokoliv logického uvažování, Autopilot se ale bohužel zachoval prakticky úplně stejně. Podle policejní zprávy vůz nedokázal detekovat vozidla policejních důstojníků, a tím pádem se nešlo vyhnout následnému nárazu.

Řidič hned po nehodě vykazoval zjevné známky intoxikace alkoholem, což americké policii umožnilo využít práva k jeho zatčení. Podaná žaloba pak požaduje od firem Tesla a Pappas Restaurants náhradu škody přesahující 1 milion amerických dolarů (v přepočtu 21,7 milionu Kč), přičemž maximální výše odškodnění se může dostat až na hranici 20 milionů dolarů (v přepočtu 435 milionu Kč).

Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km
Cena od2 458 200 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
"autonomní" vůz který je třeba neustále hlídat není autonomní... Význam toho slova je alespoň v češtině naprosto jednoznačný. A protikolizní asistent který neumí spolehlivě zastavit nebo se překážce vyhnout je o to nebezpečnější když na něj řidič spoléhá, i ve střízlivém stavu taková asistovaná jízda sníží soustředěnost a prodlouží neúměrně reakční dobu řidiče... Za mě tedy buď plně autonomní vůz (bez volantu, bez řidiče, jen vozit pasažéry), nebo asistenty co hlídají bezpečnostní rizika a nepřebírají řidičovu zodpovědnost a soustředění na jízdu.
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Jo neustala betaverze a ridici jako pokusni kralici.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze