Není to ani jeden rok od doby, co na britský trh přišlo elektrické SUV od firmy Omoda. Model 5 měl být převratem na tamním trhu a nejen jeho luxusní výbava měla bodovat. Jenže teď se ukazujem že šlo tak trošku o pouhé pozlátko a Omoda nyní musela model 5 výrazně a hlavně rychle přepracovat. Stalo se tak po kritických recenzích v médiích a modernizace zahrnuje technická vylepšení, vyšší kvalitu materiálů a úpravy v oblasti ovladatelnosti vozu a celkového kultivovanosti jízdy. Mezi hlavní změny patří jiné přední zavěšení a upravená geometrie řízení. To má řidičům poskytnout dynamičtější zážitek z jízdy. Právě na nezáživnou a gumovou jízdu přitom při svém testu poukazoval například britský Autocar.
Krom toho byly vyměněny náboje kol a také ložiska na přední nápravě. Posíleno bylo brzdové obložení, které při prudkém brzdění posílalo do kabiny nepříjemné vibrace. Co se týká kabiny, zde se nově objevují měkčí materiály a větší 12,25palcová obrazovka palubního systému s lehkým natočením směrem k řidiči. Kromě toho se objevuje přepracovaný design volantu a nová sedadla s větším rozsahem nastavení. Své místo změnila bezdrátová nabíječka mobilního telefonu a v kufru došlo na odstranění plnohodnotné rezervní pneumatiky. Důvodem je snaha zvětšit zavazadlový prostor z podprůměrných 372 na 430 litrů.
Technické parametry Omoda E5 61 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 424 × 1 830 × 1 588 mm, 1 785 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 340 Nm |
| Baterie | 64 kWh (61 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 80 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 430 km |
| Cena od | 929 000 Kč |

Nevím proč by měl dát někdo peníze za tohle, když má o pár desítek tisíc víc Elroqa s větší baterkou a lepším pohonem a nabíjením.
Tipuji že při prodeji za něj dostane víc než za tuhle komodu...