Odpor k elektromobilům ze strany Toyoty neutichá. Přednost chce dávat stále hybridům

3
Odpor k elektromobilům ze strany Toyoty neutichá. Přednost chce dávat stále hybridům
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Toyota místo vývoje elektromobilů raději nakoupí emisní kredity
  • Přednost dává různým typům hybridních pohonů
  • Hlavní slovo bude mít poptávka zákazníků

Generální ředitel automobilky Toyota Ted Ogawa věří, že elektrická vozidla budou v roce 2030 tvořit pouze 30 % trhu s novými vozidly v USA. To je z jeho hlediska velmi málo a Ogawa si myslí, že Toyota má mnohem lepší pozici k nákupu emisních kreditů, než aby „vyhazovala“ peníze za elektromobily. Nečekaně ostrá slova vůči elektromobilům Ogawa padla v rozhovoru pro autonews.com, a to je přitom ve vývoji menší sourozenec Toyoty bZ4X. Japonská automobilka plánuje vycházet z poptávky zákazníků a i v budoucnu se zajímat o různé stupně elektrifikace. Dokud tedy nebude výslovně zakázán vývoj a prodej vozidel s hybridním ústrojím, Toyota bude mít tato vozidla v nabídce.

Od roku 2021 investovala Toyota do svých výrobních operací jen v USA zhruba 17 miliard dolarů. V těchto investicích je zahrnut například bateriový komplex, který vyrábí malé baterie pro hybridy i velké pro elektromobily. Za připomenutí stojí, že Toyota je jednou z nejprodávanějších značek osobních vozidel na světě. Z celkového počtu prodaných vozidel za loňský rok však jen pouhé jedno procento tvořily elektromobily. To je tristní výsledek, za což může hlavně pouze jeden elektrický model v nabídce. V příštích letech se nabídka obohatí o několik novinek, avšak přednost budou mít hlavně plug-in hybridní varianty současných modelů.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Teoreticky je to pro trh dobře, pokud by se něco ohledně EV pokazilo, tak když někdo vsadí na jiný výsledek (očekávání stavu trhu okolo roku 2030-35), může mnohé zachránit pro všechny. Trochu proti proudu, ale vlastně odvážný krok. Na mnoha místech bude lepší hybrid, protože Toyota nedělá auta jen pro USA, Čínu a Evropu. Z mého pohledu je to dobře.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 5. 3. 10:32
Odpověď nezná nikdo, s jedním ale lze počítat:
Dnes jsme zvyklí, že platíme pouze určitou část hodnoty auta obvykle vyjádřenou v km. Stáří hraje menší roli, km větší.

Dnes je jednoznačně trh na ojetá EV posunutý alespoň o 100% od ICE. Teda že EV najeto 75kkm = Superb se 150kkm atp. Navíc u EV se zdá má na degradaci baterky větší vliv stáří, než najeté km, od určité chvíle obojí. EV tak za stejný propad ceny najedou polovinu km (toto není exaktní číslo - odhad)

Pokud se toto podaří vyřešit, mají EV rozhodně šanci. A vyřešit to jde dvěma způsoby. Auta budou tak levná, že po 160kkm bude jejich prodej probíhat za cenu auta bez baterie a motoru (například) nebo jejich oprava natolik zlevní, že nebude strašák baterku a motor vyměnit.

Pokud se toto za 6 let nepodaří vyřešit, budev roce 2030 trh s novými malý, protože nebude kam dávat ojeté.

Není v tom ždáná láska k EV nebo zášť k EV. Jen úvaha zralého obchodníka :-)
Josef L
Josef L
Generální ředitel automobilky Toyota Ted Ogawa věří, že elektrická vozidla budou v roce 2030 tvořit pouze 30 % trhu s novými vozidly v USA.

Otázka je, aby dalších 30% trhu netvořily hybridní auta a 40% trhu zmizí, protože na to nebudou mít lidi peníze :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze