Městská část Praha 11 se aktuálně zabývá končící životností dieselových multikár na svoz odpadkových košů. Multikáry s filtrem na pevné částice trpí každodenním provozem, kdy vůz popojíždí doslova po pár metrech mezi koši a neustále opakovaně startuje. Filtr se tak nestihne vyčistit a je nutné často jej měnit. Jako adekvátní náhrada připadají v úvahu elektromobily, které nyní prochází testováním v terénu. Jejich hlavní výhodou je jednoznačně ekologičtější provoz, který je navíc tichý a nezanechává v ulicích zápach. Elektromobily by zároveň představovaly menší zátěž pro rozpočet městské části než nové dieselové stroje – na pořízení jednoho vozidla lze čerpat dotaci z prostředků Národního programu Životní prostředí až do výše 200 tisíc korun, nehledě na nižší náklady spojené s provozem a údržbou vozů.
„Sám se v Praze pohybuji už několik let výhradně elektromobilem, takže mě možnost využívat elektromobilitu i pro svoz odpadu okamžitě zaujala. Nejdřív jsem byl sice skeptický, protože dobře vím o úskalích, na která elektromobilita v tržním prostředí ještě stále naráží. Osobně nicméně doufám, že se při svozu odpadu elektromobily osvědčí – protože kam jinam nasadit bezemisní vozy než na trasy v obydlených zónách, mezi dětskými hřišti a domy? Věřím, že se Praha 11 stane v tomto směru vzorem pro další městské části a vzduch v metropoli bude zase o něco čistší,“ nechal se slyšet Ondřej Prokop (ANO), zastupitel Prahy 11 a hl. m. Prahy.