Nový americký průzkum, o kterém informuje electrek.co, ukazuje, že zájem o plně elektrická vozidla neustále roste. Očekávaný masivní posun ve spotřebitelském myšlení však musí teprve přijít, alespoň tedy v USA. I přestože se elektromobily stávají stále běžnějším dopravním prostředkem, mnoho účastníků průzkumu by si jej nepořídilo jako své hlavní auto.
Ankety se zúčastnilo 3 392 dospělých Američanů s platným řidičským průkazem a průzkum prováděla firma Consumer Reports. Ta zjistila, že většina respondentů by sice měla alespoň „určitý zájem“ o elektromobily, stále by jej ale nechtěla vlastnit jako hlavní dopravní prostředek. Celostátně reprezentativní průzkum probíhal od července do srpna letošního roku, přičemž 71 % respondentů patřilo mezi ty, kteří si o elektromobilech prakticky „jen čtou“. Jen 31 % z nich pak uvedlo, že by si reálně chtělo pořídit elektromobil.
A jaké jsou hlavní důvody, které brání rozšířenému zájmu o elektromobily? Podle výsledků průzkumu za to může především menší reálný dojezd, vysoká pořizovací cena a také obecné znalosti o elektrických vozidlech. Velká část průzkumu určovala, co spotřebitelé považují za překážky v případě vlastnictví elektromobilu. Mezi nedostatky se objevila nedostatečná nabíjecí infrastruktura a přibližně polovina dotázaných řidičů tvrdila, že by chtěla elektromobil, který by mohl ujet více než 483 km na jedno nabití.
Rovných 43 % respondentů by se nerozhodlo pro koupi elektromobilu jen proto, že základní pořizovací cena je příliš vysoká. Některým pak vadí, že elektromobily nejsou dostatečně zvýhodněny v rámci daňových slev. Na podrobnější informace o průzkumu se můžete podívat zde.