Nový Nissan Leaf je tady. Čekali jsme na něj opravdu dlouhou dobu. Nissan sliboval, že se nová generace opět stane průkopníkem elektromobility a naváže na úspěšné prodeje generace předchozí. Opravdu na to má?
Pojďme začít tím nejdůležitějším, a to je dojezd. Dle cyklu NEDC má Leaf na jedno nabití zvládnout až 378 kilometrů, což není nikterak špatná hodnota. V reálném provozu by tak Leaf mohl atakovat hranici 300 kilometrů. V útrobách se ukrývají lithium-iontová baterie o kapacitě 40 kWh.
„Nový Nissan Leaf je ikonou naší vize Inteligentní mobility, která je základem směřování značky do budoucnosti,“ řekl Hiroto Saikawa, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan. „Nový Nissan Leaf s vylepšeným dojezdem na jedno nabití v kombinaci s prvky autonomního řízení, jako je ProPILOT Park a technologie jednoduchého ovládání e-Pedal, posiluje vedoucí postavení Nissanu v segmentu elektromobilů a připravuje značku na globální expanzi elektromobilů. Řada jeho silných stránek bude použita v dalších modelech Nissan v budoucnu.“
Přepracovaný je motor, jehož výkon činí 110 kW a točivý moment 320 Nm. Nyní je více energeticky hospodárný – i díky tomu se povedlo natáhnout dojezd. Pokud by vám to bylo málo, pak s koupí počkejte. Koncem roku 2018 Nissan představí Leaf s větší kapacitou baterie a tedy i vyšším dojezdem.
Co zvládne Leaf po technologické stránce?
Už dříve jsme věděli, že se můžeme těšit na autonomní parkování. Vše Nissan ukrývá pod názvem ProPILOT. Jde o autonomní řízení, které však narazí na legislativu. ProPILOT Park pak za vás umí zaparkovat. Po aktivování se systém postará o vše, tedy o přidávání plynu, brzdění, točení volantem a tak dále. Nechybí ani e-Pedal, o kterém Nissan vypustil informace už před světovou premiérou.
Nissan Leaf (2018)
Rozměry | 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Výkon | 110 kW |
Baterie | 40 kWh, CHAdeMO, Mennekes |
Dojezd | 378 km (WLTP) |
Jediným přepnutím páčky na centrální konzoli se váš plynový pedál promění v e-Pedal, který řidiči umožní zrychlovat, zpomalovat a zastavovat pouze s pomocí jednoho pedálu. Technologie e-Pedal umožňuje vůbec poprvé ovládat vozidlo jediným pedálem a umožní řidiči zcela zastavit i ve svahu, setrvat v této pozici a následně opět pokračovat v jízdě.
Design nabízí svěží křivky
Největším problémem předchozí generace byl design. Ten nebyl nikterak atraktivní, což se nyní mění. Nissan si dal práci, aby skloubil aerodynamiku s designovou atraktivitou. Na přídí je typická maska chladiče V-Motion s LED světlomety. Zajímavé je i provedení střechy, kterou Nissan nazývá jako plovoucí.
Změnou prošel i interiér. Ten má mít kvalitnější použité materiály i lepší zpracování. Středovému panelu dominuje 7palcový dotykový displej, který zvládne i CarPlay a Android Auto.
Nissan Leaf jako velká powerbanka?
Nový Nissan Leaf umí ukládat energii, kterou můžete využít později. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát v ní aktivní roli, což jim poskytuje příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti zvaná Vehicle2Grid – V2G dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů. Zajistí tak ještě širší integraci obnovitelných zdrojů energie a přispěje k jejich vyšší dostupnosti. Až se technologie V2G rozšíří, může úplně změnit pravidla hry pro majitele elektromobilů Nissan. Ti se totiž stanou aktivní skupinou ovlivňující dění na trhu s elektrickou energií.
Nový Leaf se bude na evropských trzích prodávat od ledna 2018.
Zdroj: newsroom.nissan-europe.com