Nové technické inovace pro Ford Mustang Mach-E. Zlepšil se výkon, dojezd a nabíjení

4
Nové technické inovace pro Ford Mustang Mach-E. Zlepšil se výkon, dojezd a nabíjení
Fotografie: Ford
  • Hlavní novinkou je jiný typ zadního elektromotoru
  • Zrychlilo se taktéž nabíjení
  • Palubní systém se dočkal výrazně rychlejších reakcí

I když je na trhu elektrický Mustang již třetím rokem, stále patří mezi hodně oblíbené elektromobily. Aby to tak bylo i na dále, Ford si připravil důležitý technický facelift. Víme, že letošní modelový ročník se dočkal nového zadního elektromotoru. Nová jednotka, která byla vyvinuta interně, je lehčí a pomáhá poskytovat lepší točivý moment i ve vyšších rychlostech. Ford také zapracoval na kratší době potřebné k nabití. Modely ve verzi s prodlouženým dojezdem se nyní z 10 na 80 % nabijí za 36 minut, což je téměř o devět minut rychleji než dříve. U verze se standardním dojezdem nabití z 10 na 80 % potrvá okolo 32 minut, což je o šest minut lepší čas. Kolik je ale konkrétně nabíjecí výkon, to zatím výrobce neprozradil.

S příchodem faceliftu se změnila i nabídka variant. Nově není k dostání verze GT Performance. Její místo zaplnil balíček Performance Upgrade. Ten přidává vyšší točivý moment, lepší podvozek a hlavně možnost využít zrychlení z 0 na 96 km/h v čase 3,3 sekundy. Po uplynutí necelých 12 sekund vůz ujede 400 metrů a v tu chvíli pojede rychlostí 183 km/h. Balíček Performance Upgrade dále přináší inovativní tepelné modelování a nové řídicí algoritmy hnacího ústrojí.

Zajistí se tím udržení maximálního výkonu po delší dobu, což byl problém u tehdy námi testované verze GT. Poslední výraznou změnou je bohatší základní výbava. Ta nyní obsahuje přední sedadla Ford Performance, přední brzdové třmeny Brembo a magnetoreologické tlumiče. V kabině se objevuje přepracovaný palubní systém s 15,5" obrazovkou, který disponuje novými ikonami tlačítek navrženými tak, aby se řidič snáze dostal k důležitým informacím.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E RWD SR

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 881 × 1 625 mm, 2 047 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon198 kW, 269 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie75,7 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 115 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 458 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
DC pomalé nabíjení, AC pouze 11 kW. Malá kapacita aku, cena nesmysl. Výkon, nic, moc.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 11. 4. 20:43
Budou sice potřebovat adaptér k nabití vozu, ale spolupráce Fordu a Tesly se rozhodně počítá

Budou potřebovat adaptér z CCS na CCS?

Zásadně nelze sledovat tabulku se specifikacemi, jsou v ní často uváděné nesmysly, nebo je specifikace k jinému autu než v textu. Mach-E má nyní 91 kWh využitelných a GT verze má výkon 358 kW (487 PS).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze