Plug-in hybridní vozidla tvořila v prvním čtvrtletí roku 2022 asi 9 % všech nových registrací osobních automobilů v Evropě. Jejich příspěvek ke snížení emisí však silně závisí na tom, jak jsou vybaveny spalovacím a elektrickým pohonem. Německý Fraunhoferův institut pro výzkum systémů a inovací ISI a Mezinárodní rada pro čistou dopravu (ICCT) pro společnou studii analyzoval rozsáhlé údaje pro asi 9 000 plug-in hybridů v celé Evropě. Analýza ukazuje, že průměrné hodnoty spotřeby paliva plug-in hybridních vozidel jsou výrazně vyšší než oficiální výsledky testů automobilek.
Vzhledem k nízkému oficiálnímu hodnocení CO2 měly PHEV pro výrobce velkou hodnotu při plnění evropských limitů pro skladbu vozového parku dle hodnot vypouštěných CO2 do ovzduší. V průměru musí být emise nově registrovaných osobních automobilů v Evropě od roku 2021 nižší než 95 gramů CO2 na km. S průměrem kolem 38 g CO2/km tak byla plug-in hybridní auta důležitým kouskem skládačky, aby bylo možné z pohledu automobilky splnit limity CO2 vozového parku. Ovšem reálná spotřeba paliva u soukromých PHEV je podle studie v průměru kolem 4 až 4,4 litru na 100 kilometrů. V případě služebních vozů je to dokonce 7,6 až 8,4 litrů. To znamená, že odchylka mezi oficiálními informacemi a skutečnými hodnotami u PHEV je mnohem větší než u vozidel s konvenčními spalovacími motory.