Evropská komise se rozhodla zpřísnit oficiální výpočet hodnot CO2 v rámci typového schvalování plug-in hybridních vozů, aby od 1. ledna 2025 měly oficiálně reálné emise CO2, které auto vypouští během jízdy do ovzduší. To znamená, že výrobci automobilů v Evropě se budou muset mnohem méně spoléhat na plug-in hybridní vozidla a mnohem více investovat do bateriových, aby splnili nově nastavené evropské limity pro vozový park z pohledu emisí CO2.
Dne 5. července 2022 schválila Technická komise pro motorová vozidla (TCMV) složená z účastníků ze všech členských zemí EU návrh Evropské komise na změnu nařízení (EU) 2017/1151 o postupu schvalování typu. Samotný způsob výpočtu zůstává nezměněn, ale podíl emitovaných částic do ovzduší se má výrazně změnit. To znamená, že plug-in hybridy budou od 1. ledna 2025 hodnoceny mnohem reálněji a podle oficiálních hodnot. Od roku 2025 budou nově homologovaná PHEV oficiálně klasifikována jako 3,5 l na 100 km nebo 80 g CO2/km podle normy WLTP a od roku 2027 kolem 5 l na 100 km nebo 115 g CO2/km. V podstatě se předpokládá, že podíl kilometrů ujetých v plug-in hybridu převážně na elektrický pohon bude menší než doposud. Tyto hodnoty jsou však dosti zásadní pro výrobu plug-in hybridních vozidel ve vztahu k flotilové hodnotě vypouštěného CO2 a případným sankcím.